avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 889 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... Normele privind lucrul la inaltime
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

Normele privind lucrul la inaltime

Buna ziua.
O sa trec direct la problema in cazua. in momentul acesta eu lucrez pentru o companie de telecomunicatii care se ocupa cu instalarea serviicilor altor comapnii. As dori sa stiu ce as putea face daca aceasta companie ma obliga sa lucrez peste program fara plata orelor suplimentare, fara sa imi asigure apa si obiectele sanitare specificate in contract si faptul ca ne obliga sa lucram la inaltime (urcatul pe stalpi) doar un om si nu o echipa. In plus slariul incepe de la 800 ron+ 5 ron pe instalare. Multumesc frumos.
Cel mai recent răspuns: POPA GHEORGHE , Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca 17:06, 16 Mai 2018
Daca nu ajungeti la o intelegere cu patronul, faceti o sesizare scrisa la Inspectoratul Teritorial de Munca al judetului pe raza caruia va desfasurati activitatea, in care aratati toate cele descrise de dumneavoastra.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Pentru lucrul la inaltime sunt aplicabile prevederile HG nr. 1146/ 2006 Cerinţele minime de securitate şi sănătate pentru utilizarea în munca de către lucrători a echipamentelor de munca
-Art. 3
(1) Angajatorul este obligat sa ia măsurile necesare pentru ca echipamentul de munca pus la dispoziţia lucrătorilor din întreprindere şi/sau unităţi sa corespundă lucrului prestat ori sa fie adaptat acestui scop şi sa poată fi utilizat de către lucrători, fără a pune în pericol securitatea sau sănătatea lor.
(2) La alegerea echipamentelor de munca pentru asigurarea securităţii şi sănătăţii lucrătorilor, angajatorul este obligat sa acorde o atentie deosebita tuturor condiţiilor de munca, caracteristicilor specifice acestora, precum şi riscurilor existente, în special la locurile de munca din cadrul întreprinderii şi/ sau unităţii şi/ sau riscurilor care sunt susceptibile sa apara la utilizarea echipamentelor de munca.
(3) În situaţia în care nu este posibil sa se asigure ca echipamentele de munca sunt utilizate fără niciun risc pentru sănătatea şi securitatea lucrătorilor, angajatorul este obligat sa ia măsuri corespunzătoare pentru reducerea riscurilor.
-Anexa 2 Dispozitii referitoare la utilizarea echipamentelor de munca prevăzute la art. 4 alin. (3) din hotărâre.
4. Dispoziţii de utilizare a echipamentelor de munca puse la dispoziţie pentru lucrări temporare la înălţime.
In plus, angajatorul are obligatia respectarii prevederilor Legii ssm nr. 319/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare
-art.13 În vederea asigurării condiţiilor de securitate şi sănătate în muncă şi pentru prevenirea accidentelor de muncă şi a bolilor profesionale, angajatorii au următoarele obligaţii:
e) să elaboreze instrucţiuni proprii, în spiritul prezentei legi, pentru completarea şi/ sau aplicarea reglementărilor de securitate şi sănătate în muncă, ţinând seama de particularităţile activităţilor şi ale locurilor de muncă aflate în responsabilitatea lor;
h) să asigure informarea fiecărei persoane, anterior angajării în muncă, asupra riscurilor la care aceasta este expusă la locul de muncă, precum şi asupra măsurilor de prevenire şi de protecţie necesare;
j) să angajeze numai persoane care, în urma examenului medical şi, după caz, a testării psihologice a aptitudinilor, corespund sarcinii de muncă pe care urmează să o execute şi să asigure controlul medical periodic şi, după caz, control psihologic periodic, ulterior angajării;
q) să asigure echipamente de muncă fără pericol pentru securitatea şi sănătatea lucrătorilor;
r) să asigure echipamente individuale de protecţie;
s) să acorde obligatoriu echipament individual de protecţie nou, în cazul degradării sau al pierderii calităţilor de protecţie.
-Art. 14 Alimentaţia de protecţie se acordă obligatoriu şi gratuit de către angajatori, persoanelor care lucrează în condiţii de muncă ce impun acest lucru, şi se stabileşte prin contractul colectiv de muncă şi/ sau contractul individual de muncă.
-Art. 15 (1) Materialele igienico-sanitare se acordă, obligatoriu şi gratuit, de către angajatori.
(2) Categoriile de materiale igienico-sanitare, precum şi locurile de muncă ce impun acordarea acestora, se stabilesc prin contractul colectiv de muncă şi/sau contractul individual de muncă.
In legatura cu toate aspectele care tin de siguranta muncii, dar si cele legate de Codul muncii - orele suplimentare, salariu si sporuri puteti sesiza ITM in scris. cu nr. de inregistrare/ data daca angajatorul nu respecta prevederile legale.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Lucrul la înălțime George915 George915 Bună ziua. Pentru lucrul la o înălțime de aproximativ 3-4 metri, pentru care este necesar folosirea unei scări , este necesar un echipament de ... (vezi toată discuția)
Este obligatia sipp sa asigure masti impotriva noului coronavirus? mvasilescu mvasilescu Intr-o unitate cu profil de servicii IT&Tc este obligatia Compartimentului de Securitate si Sanatate in Munca sa asigure dotarea lucratorilor cu masti, manusi ... (vezi toată discuția)