Am avut un accident iar vinovatul mi-a dat asigurarea, dar mi s-a calculat o sumă mai mică decât am nevoie pentru reparație. Am șanse să obțin toți banii necesari reparației?
Bună seara! Si scuze ca scriu la ora asta dar chiar acum nu prea am somn ,deoarece cred ca o sa am o problema cu cei de la asigurarea Euroins si nu stiu cam ce sa fac. Am avut un accident cu cineva care este si de vina dar dinsul mi-a dat asigurarea lui care era la Euroins la fel ca si a mea dar in urma constatări pagubei de catre un acent de la asigurări nu stiu cum si pe ce criterii miau calculat ei costul pe care l-aș avea eu cu reparațiile deoarece nu cred ca ma pot incadra in acea suma calculată de agentul lor si cred că risc sa mai pun bani de la mine fiind si păgubitul. Va rog sa ma sfătuiți daca se poate ce as putea sa fac si daca mai am sanse sa obtin suma totala al costului de reparații dată de service-ul la care merg. Va mulțumesc anticipat!
In functie de nota de constatare, evaluarea avariilor se poate face:
- potrivit costului efectiv al reparaţiilor efectuate, depusă la dosarul de daună;
- potrivit propriile constatări ale asigurătorului RCA rezultate în urma examinării reparaţiilor executate la vehicul.
Pentru o decizie: puteti sa solicitati detalierea ofertei de despagubire de la asigurator si un deviz de reparatii de la un service (in baza notei de constatare).
Buna ziua "Nelu79" .
1. In ce an este fabricat autovehicolul ce il detineti, in conformitate cu cele specificate in cartea de identitate/certificatul de inmatriculare ?
2. Daca mai este in perioada de garantie, oferita de catre producator/vanzator, este o discutie si un calcul.
In caz contrar, este cu totul alta discutie (respectiv, alt calcul).
Propun sa ne concentram asupra cazului concret.
3. Service-ul la care ati apelat pentru a evalua "suma totala al costului de reparații", precum specificati, este agreat de catre asigurator ?
Ati solicitat reprezentantului asiguratorului lista service-urilor agreate de catre acesta ?
In functie de raspunsurile dumneavoastra, aceasta discutie poate fi continuata PUNCTUAL pe acest forum/site .
Fara precizari concrete nu va pot specifica, cu precizie, situatia in care se incadreaza, atat autovehicolul dumneavoastra cat si modalitatea de calcul a valorii despagubirii daunei suferite.
Da bună seara! Mașina nu este nouă,este din 2004 este un peugeot 307 sw si da intradevar asiguratorul ma intrebat unde vreau sa repar mașina, eu iam spus de service-ul respectiv și au fost de acord cu el. Cei de la asigurari miau dat doua foi, cu una să merg la service-ul respectiv și una să rămână la mine pentru reparație în regim propriu. Dar cu suma aia care este pentru regim propriu, la care service-uri am fost, au zis că nu mă încadrez în suma respectivă. Atunci mi am zis că dacă aici nu mă incadrez dar atunci la service-ul unde am programarea. De aceea am vrut să mă interesez să văd ce ar trebui să fac. Așa că marți cînd merg o să văd . Va multumesc și o seară bună vă doresc!
Precum ati mentionat, "Da", acum este o speta/situatie particularizata/individualizata.
1. Specificati "Mașina nu este nouă".
Practic, are o vechime de 14 ani.
Practic, nici macar asigurarea CASCO nu va va fi acceptata de catre asigurator.
2. Pentru autovehicule "vechi" nu se ia in considerare (de catre asigurator) inlocuirea elementelor deteriorate, cu piese NOI. Se calculeaza "valoarea maxima a reparatiei" avandu-se in vedere preturile pieselor "SECOND-HAND" cat si "reconditionarea pieselor deteriorate", daca aceasta este posibila.
Modul de calcul al "valorii daunei" este suficient de complicat, fapt pentru care nu detaliez.
In cazul in care doriti utilizarea de "piese noi" (de "producator", sau mai mult, "originale") diferenta valorica va revine dumneavoastra. Este cat se poate de logic si simplu. Totul depinde de optiunea dumneavoastra.
Exceptie de la cele mentionate mai sus, sunt toate piesele ce au rol reprezentativ in "siguranta circulatiei" autoturismului pe drumurile publice (directie, frane, suspensie). In cazul in care sunt afectate si asemenea "elemente" veti avea nevoie, obligatoriu, de o noua inspectie tehnica la RAR. Restul, ... .
3. Referitor la "suma aia care este pentru regim propriu", va atentionez asupra faptului ca determinarea/calculul acestei sume presupune faptul ca va reparati "masina" cu 'forte proprii" (adica dumneavoastra, personal, eventual ajutat de un prieten/coleg/vecin "priceput" in domeniul auto).
Aceasta "suma" nu include manopera aferenta reparatiei, TVA, taxe si impozite pe care un service auto, autorizat RAR, le plateste in mod curent.
Deci, in mod logic, este MULT MAI MICA fata de valoarea acceptata, de catre asigurator, si decontabila unui service auto autorizat RAR.
In cazul in care nici in aceasta varianta nu va incadrati in valoarea acceptata de catre asigurator, solicitati acestuia (in scris, in doua exemplare, unul fiind pentru dumneavoastra, cu numar de inregistrare si data), o reconstatare, la sediul unitatii reparatoare, in prezenta sefului/directorului de service, urmand ca acesta sa justifice/demonstreze/explice, reprezentantului asiguratorului, necesitatea suplimentarii valorii acceptate pentru efectuarea reparatiei.
Nu cred ca vor fi intampinate probleme majore.
Dauna auto
catalin potlog
In cazul unei daune auto, cine are dreptul de a decide cat valoreaza reparatia si daca se repara sau se inlocuiesc reperele avariate, inspectorul de daune sau ... (vezi toată discuția)