Buna ziua,
Azi, 21.05.2018 am primit o amenda de 1000 lei de la ANPC.
In fapt, un client a revenit la magazinul nostru in data de 2 mai 2018 si a cerut restituirea contravalorii unui produs achizitionat in decembrie 2017, un selfie stick.
Din pacate, vanzatoarea a informat gresit clientul cum ca acel produs nu mai are garantie.
Dupa ce a plecat clientul, vanzatoarea a informat conducerea despre situatie dar nu a avut datele de contact ale cumparatorului. A doua zi, clientul a facut reclamatie la OPC, zic eu, pe drept cuvant, pacat ca nu a reclamat in scris la magazin.
Azi am primit amenda, 1000 lei, pe care intentionam sa o contestam maine la Judecatorie.
Deci noi dam garantia dar a gresit angajata.
As dori sa se anuleze procesul verbal si amenda pentru doua aspecte:
Problema mi se pare ca este ca procesul verbal scrie ca amenda a fost data in baza art. 20 din Legea 449/2003, iar acest articol prevede:
" Art. 20. - (1) Certificatul de garanţie, emis în baza garanţiei comerciale,
trebuie să cuprindă menţiuni cu privire la drepturile conferite prin lege
consumatorului şi să ateste în mod clar că aceste drepturi nu sunt afectate
prin garanţia oferită.
(2) Certificatul de garanţie, emis pe baza garanţiei comerciale, trebuie să
precizeze elementele de identificare a produsului, termenul de garanţie, durata
medie de utilizare, modalităţile de asigurare a garanţiei - întreţinere, reparare,
înlocuire şi termenul de realizare a acestora, inclusiv denumirea şi adresa
vânzătorului şi ale unităţii specializate de service.
(3) Certificatul de garanţie trebuie redactat în termeni simpli şi uşor de
înţeles."
Legea nr. 449/2003 face distincție între garanția legală de conformitate și garanția comercială,
Asadar, dupa cate inteleg, art. 20 din Legea 449/2003 se refera certificatul la garantia comerciala nu la garantia legala de conformitate si firma noastra nu trebuie sa emita certificat de garantie ci este suficient bonul fiscal.
A doua chestiune este ca inspectoarea ANPC a taiat peste partea din procesul verbal in care avem dreptul de a plati jumatate din amenda conform art. 28 alin. 1 din OG 2/2001. Oare nu ne interzice un drept?
Nu stiu daca trebuia sa emitem certificat de garantie scris, recunosc. Si nu am emis niciodata pentru acest tip de produs ( selfie stick) deoarece nu stiu daca intra in categoria produselor de folosinta indelungata conform Anexa la HG 394/1995. Insa mereu, pana la aceasta situatie, am dat alt produs sau banii inapoi - la alegerea clientului, in cazul in care clientul a revenit cu selfie stick defect.
Va multumesc pentru rabdarea cu care ati lecturat si sper sa ma lamuriti daca a gresit ANPC bazand procesul verbal pe art 20 din Legea 449 si/sau daca se poate anula PV in baza faptului ca nu ni se da dreptul de a plati jumatate din amenda.