buna ziua. sunt o societate comerciala care are la vanzare si obiecte sanitare ceramice (chiuvete, toalete etc). un client cumpara un astfel de produs, il plateste si pleaca cu el acasa - insa fara sa il verifice inainte de a-l cumpara. Dupa cateva zile, se intoarce cu produsul si reclama faptul ca acesta era fisurat si solicita inlocuirea lui. In magazin, exista afise care arata faptul ca produsele ceramice trebuie verificate intrucat sunt fragile. vazand ca nu i se inlocuieste produsul - a facut reclamatie la OPC. OPC-ul vine in control si stabileste faptul ca exista afise care anunta ca cine cumpara produse ceramice trebuie sa le verifice inainte de a le cumpara, insa totodata constata ca bonul fiscal pe care l-am emis cumparatorului nu a fost insotit de certificat de garantie - ceea ce este adevarat. Dar acest lucru nu ma deranjeaza atat de tare, ok, nu i-am dat certificat de garantie, insa obligatia de garantie subzista - daca sunt intrunite toate conditiile.
intrebari:
1. in afara de legea 449/2003 si de og 21/1992 - exista alte acte normative care sa stabileasca conditiile in care se acorda garantie produselor ceramice? vreo Directiva europeana ceva? Am cautat Norme metodologice de aplicare a legii 449 - dar acestea nu sunt inca adoptate pe categorii de produse...
2. faptul ca acest client nu a verificat produsul in magazin - ma exonereaza pe mine, vanzator, de obligatia de a-i inlocui produsul? ca ma gandesc ca poate produsul a fost ok, insa clientul l-a spart din vina lui si acum s-a gandit ca poate sa isi recupereze paguba de la mine.
3. exista vreo prevedere legala care sa stabileasca faptul ca - pentru produsele acestea fragile (ceramica sanitara etc) - daca nu le verifici la achizitionare, in magazin, atunci nu mai poti sa reclami ca produsul era defect si sa soliciti inlocuirea lui? eu una nu am gasit asa ceva, insa mi se pare ilogic ca un client care a cumparat ceva - apoi il avariaza din propria culpa - sa vina inapoi cu el si sa spuna ca este fisurat si sa vrea altul in loc ... apoi se duce la OPC - care ma poate amenda uite asa ca nu am inlocuit , nu am facut , nu am dres.
va multumesc anticipat.
si d-voastra cum dovediti ca acel client nu a verificat produsul? la d-voastra clientii semneaza ca au verificat produsele ceramice? Rolul certificatului de garantie este printre altele si de a-l proteja pe vanzator , de atesta ca produsul a fost verificat de vanzator si nu neaparat in prezenta cumparatorului, acesta din urma semnand pe acest certificat ca produsul este testat si este in regula.Faptul ca nu ati eliberat certificat de garantie va pune in situatia sa nu puteti dovedi ceea ce sustineti, anume ca produsul a fost verificat la cumparare si ca paguba s-a produs prin folosinta defectuoasa a cumparatorului.