un client a cumparat un articol de imbracaminte, care s a rupt dupa 2 saptamani. ruptura a rezultat in urma une fortari a materialului, asa parea si de aceea nu i am dat banii, nici nu i l-am inlocuit.
Nu prea cred ,s-ar putea ca produsul vandut de dvs sa fie de proasta calitate.Eu cred ca aveati obligatia sa-l schimbati intrucat s-a prezentat in termen scurt la dvs.Poate va face reclamatie la O.P.C.
De unde ati tras dvs concluzia ca "ruptura s-a datorat unei fortari a meterialului" ?
Este dreptul clientului sa reclame la OPC,iar al OPC sa verifice.
Daca materialul a fost de proasta calitate sau prost confectionat va raspunde direct producatorul.
Totusi sa nu uitam ca primul raspunzator in fata consumatorului este vanzatorul.
Astfel spus cf. OG 21/1992 , art. 12. - (1) Consumatorii au dreptul de a pretinde vânzătorilor sau prestatorilor de servicii remedierea ori înlocuirea gratuită a produselor şi serviciilor obţinute, precum şi despăgubiri pentru pierderile suferite ca urmare a deficienţelor constatate în cadrul termenului de garanţie sau de valabilitate.
Legea 449/2003
Art. 18. - Până la proba contrară, lipsa de conformitate apărută în termen de 6 luni de la livrarea produsului se prezumă că a existat la momentul livrării acestuia, cu excepţia cazurilor în care prezumţia este incompatibilă cu natura produsului sau a lipsei de conformitate.
In fapt dvs. aveti obligatia sa faceti dovada neconformitatea a aparut din vina clientului ( consumatorului ), cu excepţia cazurilor în care prezumţia este incompatibilă cu natura produsului sau a lipsei de conformitate.
exemplu : Produsul prezenta unele taieturi care au fost facute cu foarfeca si se vede clar ca nu este o ruptura survenita in urma utilizarii corecte conform destinatiei produsului.
Garantie laptop
catalin.
Buna seara,
Am cumparat anul trecut un laptop ACER dintr-un magazin autorizat pentru care am primit garantie doar 1 an.
Este legal termenul de un an sau ... (vezi toată discuția)