Ok, atunci sunt incidente dispozitiile Legii nr. 449/2003 privind vânzarea produselor şi garanţiile asociate acestora, astfel:
Art. 16. - Răspunderea vânzătorului, conform prevederilor art. 9-14, este angajată dacă lipsa de conformitate apare într-un termen de 2 ani, calculat de la livrarea produsului.
Art. 16(1). - După expirarea termenului prevăzut la art. 16, consumatorii pot pretinde remedierea sau înlocuirea produselor care nu pot fi folosite în scopul pentru care au fost realizate ca urmare a unor vicii ascunse apărute în cadrul duratei medii de utilizare, în condiţiile legii.
Art. 16(2). - Pentru produsele a căror durată medie de utilizare este mai mică de 2 ani, termenul prevăzut la art. 16 se reduce la această durată.
Art. 17. - Consumatorul trebuie să informeze vânzătorul despre lipsa de conformitate în termen de două luni de la data la care a constatat-o.
Art. 18. - Până la proba contrară, lipsa de conformitate apărută în termen de 6 luni de la livrarea produsului se prezumă că a existat la momentul livrării acestuia, cu excepţia cazurilor în care prezumţia este incompatibilă cu natura produsului sau a lipsei de conformitate.
Dupa cum vedeti legislatie exista si este de partea dvs., in prima faza trebuie
sa notificati vanzatorul in scris, in termenul legal, cu privire la defectul aparut.
Apoi adresati OPC-ului o sesizare, on line, cu completarea tuturor datelor cerute
[ link extern ] /