avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 666 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Avalanșă de modificări în Codul muncii - analize și detalieri. Tot ce trebuie să știe angajatorii pentru conformare la noua legislație. Rezervă loc și participă → 

Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Pot tine NIR-urile si fisele de magazie doar in ...
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Pot tine NIR-urile si fisele de magazie doar in programul de gestiune?

Buna ziua,

1. Pot tine NIR-urile si fisele de magazie doar in programul de gestiune?
2. Cand imi recomandati sa le listez si sa le semnez?

Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: Eusebiu85 , utilizator 13:35, 29 Mai 2018
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Da, puteti doar electronic, daca aveti proceduri proprii privind modalităţile de identificare a persoanelor care au iniţiat, dispus şi aprobat, după caz, efectuarea operaţiunilor respective. Ordin 2634/2015:

11. În condiţiile în care documentele financiar-contabile (documentele justificative şi documentele contabile) sunt întocmite şi preluate în contabilitate prin utilizarea sistemelor informatice de prelucrare automată a datelor, semnătura nu constituie element obligatoriu. În astfel de situaţii trebuie să se stabilească prin proceduri proprii modalităţi de identificare a persoanelor care au iniţiat, dispus şi aprobat, după caz, efectuarea operaţiunilor respective.

36. Entităţile au obligaţia păstrării în arhiva lor a registrelor de contabilitate, a celorlalte documente contabile, precum şi a documentelor justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitate a operaţiunilor economico-financiare.
Păstrarea documentelor justificative, a registrelor de contabilitate şi a celorlalte documente financiar-contabile se face, după caz, la domiciliul fiscal, la sediul social sau la sediile secundare, pe hârtie sau pe suport electronic.
În cazul păstrării pe suport electronic a documentelor financiar-contabile, inclusiv a celor care au fost convertite din format hârtie în format electronic, nu este obligatorie aplicarea prevederilor Legii nr. 135/2007 privind arhivarea documentelor în formă electronică, republicată.
În cazul în care evidenţa contabilă este ţinută cu ajutorul programelor informatice, documentele financiar-contabile se pot păstra pe suporturi tehnice, pe durata termenelor prevăzute de legislaţia în vigoare, cu condiţia să poată fi listate în orice moment, în funcţie de necesităţile entităţii sau la cererea organelor de control.

Am inteles. Va multumesc pentru raspuns si timpul acordat.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Documente de pastrat la sediul social anelene anelene Care sunt documentele pe care o entitate juridica(societate comerciala, ong, asociatie profesionala, pfa, etc) este obligatoriu sa le pastreze la sediul social ... (vezi toată discuția)
Baza de date contabilitate alexis_bra alexis_bra Contabila societatii a decedat si nora dansei nu vrea sa ne dea baza de date pentru a o preda noului contabil. Exista vreo baza legala prin care am putea ... (vezi toată discuția)
Semnare balante de verificare elenate elenate Este obligatorie semnarea balantelor de verificare, a jurnalelor de casa si a registrelor jurnal sau nu? (vezi toată discuția)