Obligatia de transcriere a certificatului de deces este stabilita ptr un termen de 6 luni in care aparţinatorul unui cetăţean român care a decedat in străinătate trebuie să solicite transcrierea certificatului/ extrasului de deces la Primăria de domiciliu al solicitantului.
In cazul in care declararea decesului/înregistrarea - transcrierea certificatului de deces nu se realizeaza în termenul legal, solicitantul/apartinatorul poate fi sancţionat cu amendă cuprinsă între 100 –200 lei
1. Ce trebuie făcut în străinătate
în prima fază, urmare a morţii survenite în străinătate, se înregistrează fapta la autorităţile competente din ţara în care s-a produs decesul.
certificatul/ extrasul de deces va cuprinde, obligatoriu, numele şi prenumele, data şi locul naşterii/ decesului persoanei precum şi numele părinţilor acestuia;
IMPORTANT, la primirea certificatului/ extrasului de deces, acesta SE VA CITI, astfel încât informaţiile înscrise în acest document să corespundă întocmai cu datele de identitate corecte ale defunctului. Dacă constataţi că există greşeli insistaţi la emitent să le corecteze
certificatul/ extrasul de stare civilă va fi SUPRALEGALIZAT, pe cheltuiala şi efortul persoanelor interesate (Supralegalizarea putand fi solicitata misiunilor diplomatice romanesti/ambasada consulat)
Cum? în străinătate se aplică o ştampilă (de regulă de Ministerul Afacerilor Externe apoi se poate solicita aplicarea stampilei de catre misiunea diplomatica romana)
2. Ce trebuie făcut în România
aparţinătorul/ persoana interesată, în termen de 6 luni, să solicite la Primăria locului său de domiciliu TRANSCRIEREA certificatului/ extrasului de deces.
În acest sens se vor face următoarele:
LA TRADUCĂTOR AUTORIZAT
se traduce în integralitate certificatul/ extrasul de deces, emis în străinătate;
certificatul de deces din străinătate se ataşează la traducerea efectuată
LA NOTARUL PUBLIC
se legalizează:
traducerea şi
copia certificatului/ extrasului de deces (integral)- dacă nu s-a procedat conform procedurii mentionate anterior privind confirmarea la misiunile diplomatice romanesti.
LA COPIATOR (XEROX)
se execută fotocopii de pe:
certificatul de naştere şi căsătorie al persoanei decedate;
buletinul (cartea) de identitate/ paşaportul defunctului;
cartea de identitate a solicitantului.
Acte necesare (se vor citi cu atenţie indicaţiile de mai sus)
Dacă s-au citit cu atenţie indicaţiile de mai sus, se poate pregăti un opis cu:
Certificatul/ extrasul de deces multilingv, emis de autorităţile competente din străinătate, care să cuprindă datele corecte ale defunctului – SUPRALEGALIZAT original şi copie legalizată (la notar);
Traducerea legalizată a certificatului/ extrasului de deces, făcută în România, la traducător autorizat şi legalizată la notar – original;
Cartea de identitate privind solicitantul (original şi copie);
Certificatul de naştere şi căsătorie al defunctului (emise în România) – original şi copie;
Buletinul/ cartea de identitate/ paşaportul defunctului;
In cazul dv competenta de solutionare a cererii de transcriere apartine Primariei Sectorului 6 Bucuresti care a si asigurat petentilor pentru informare urmatorul link
[ link extern ] /