Buna seara! Va rog sa ma ajutați cu un răspuns la o întrebare legată de documentația necesară înființări unei asociații de proprietari. La judecătorul delegat știu ca se depune pentru dobândirea calității juridice statutul actul constitutiv procesul verbal privind decizia de infiintare însă nu știu daca este necesar sa se depună și copii ale contractele de vânzare-cumpărare și ale cartilor de identitate ale proprietarilor de apartamente? Multumesc!
Legea nr 230/2007 precizeaza concret documentele necesare obtinerii personalitatii juridice a asociatiei de proprietari
Articolul 6
(1) Cererea pentru dobandirea personalitatii juridice a asociatiei de proprietari impreuna cu statutul, acordul de asociere si procesul-verbal al adunarii generale de constituire se depun si se inregistreaza la organul financiar local in a carui raza teritoriala se afla cladirea.
(2) Statutul si acordul de asociere se intocmesc in baza prezentei legi.
(3) Acordul de asociere trebuie sa contina:
a) adresa si individualizarea proprietatii individuale, potrivit actului de proprietate;
b) numele si prenumele tuturor proprietarilor;
c) descrierea proprietatii, cuprinzand: descrierea cladirii, structura cladirii, numarul de etaje, numarul de apartamente structurate pe numar de camere, numarul spatiilor cu alta destinatie decat aceea de locuinta, suprafata terenului aferent cladirii;
d) enumerarea si descrierea partilor aflate in proprietate comuna;
e) cota-parte indiviza ce revine fiecarui proprietar din proprietatea comuna.
(4) Asociatia de proprietari dobandeste personalitate juridica in baza incheierii judecatorului-delegat desemnat la organul financiar local de catre presedintele judecatoriei in a carei circumscriptie teritoriala se afla cladirea.
(5) Incheierea se da fara citarea partilor si este executorie.
(6) Incheierea este supusa numai apelului, in termen de 5 zile de la comunicare . Apelul se judeca cu citarea partilor.
Nu este necesar anexare documente de identitate membrii proprietari