avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 499 soluții astăzi

Marți, 11 februarie, are loc evenimentul: Negocierea colectivă - Alegerea reprezentanților angajaților și provocările practice. Participă →

Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Un angajat cu funcție de conducere poate răspunde ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Un angajat cu funcție de conducere poate răspunde pentru un accident produs în afara programului său de lucru?

In anul 2015 un angajat din subordinea mea s-a accidentat la locul de munca din cauza nerespectarii modului de lucru prevazut, fapt consemnat de catre ITM .Mentionez ca accidentul s-a produs cand ma aflam in timpul liber, iar firma ma chemat ca si garantie pentru plata despagubirilor solicitate de catre angajatul accidentat .Pot avea responsabilitati in afara programului de lucru ,si totodata la plata unor daune morale si materiale ?
Ultima modificare: Luni, 18 Iunie 2018
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 18:42, 18 Iunie 2018
Ce vi se imputa de fapt ?
Mi se imputa ca nu am declarat accidentul.
Trebuia declarat deoarece a avut loc la locul de munca.
Chestiunea cu daunele e alta discutie.
Apararile concrete le puteti face prin avocat daca considerati ca nu stiti sa va aparati singur.
Ultima modificare: Duminică, 17 Iunie 2018
CLAUDIU LASCOSCHI, Avocat
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Prin PV de cercetare a AM se stabilesc cauzele producerii evenimentului si responsabilitatile.
Ca si conducator al locului de munca, daca un subordonat al dvs. este victima unui AM, chiar daca dvs. nu sunteti prezent in firma, se pot retine in sarcina dvs. anumite nerespectari ale legislatiei privind ssm.
Pentru neanuntarea evenimentului produs la angajator sau direct la ITM (daca dvs. aveati aceasta obligatie legala) puteti primi o amenda contraventionala.
Legea ssm nr. 319/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare mentioneaza:
-art. 26 Orice eveniment, aşa cum este definit la art.5 lit. f), va fi comunicat de îndată angajatorului, de către conducătorul locului de muncă sau de orice altă persoană care are cunoştinţă despre producerea acestuia.
-art. 27 (1) Angajatorul are obligaţia să comunice evenimentele, de îndată, după cum urmează:
a) inspectoratelor teritoriale de muncă, toate evenimentele aşa cum sunt definite la art. 5 lit. f);
b) asigurătorului, potrivit Legii nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de muncă şi boli profesionale, cu modificările şi completările ulterioare, evenimentele urmate de incapacitate temporară de muncă, invaliditate sau deces, la confirmarea acestora;
c) organelor de urmărire penală, după caz.
-art.5 În sensul prezentei legi, termenii şi expresiile de mai jos au următorul înţeles:
f) eveniment - accidentul care a antrenat decesul sau vătămări ale organismului, produs în timpul procesului de muncă sau în îndeplinirea îndatoririlor de serviciu, situaţia de persoană dată dispărută sau accidentul de traseu ori de circulaţie, în condiţiile în care au fost implicate persoane angajate, incidentul periculos, precum şi cazul susceptibil de boală profesională sau legată de profesiune;
g) accident de muncă – vătămarea violentă a organismului, precum şi intoxicaţia acută profesională, care au loc în timpul procesului de muncă sau în îndeplinirea îndatoririlor de serviciu, şi care provoacă incapacitate temporară de muncă de cel puţin 3 zile calendaristice, invaliditate ori deces;
-art.39 (5) Constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 3.500 lei la 7.000 lei încălcarea dispoziţiilor art.7 alin.(4) - (6), art.8, art.11 alin.(1) şi (3), art. 13 lit. q) şi s) şi ale art.27 alin.(1) lit.a) şi b).
Daca nu sunteti angajator si trebuia ca dvs. sa anuntati evenimentul produs angajatorului puteti fi sanctionat disciplinar conform prevederilor din ROI al firmei.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Salariatii raspund patrimonial, in temeiul normelor si principiilor raspunderii civile contractuale, pentru pagubele materiale produse angajatorului din vina si in legatura cu munca lor.

Pentru a exista raspunderea patrimoniala este necesar sa fie îndeplinite urmatoarele conditii de fond: calitatea de salariat la angajatorul pagubit a celui ce a produs paguba; fapta ilicita si personala a salariatului, savarsita în legatura cu munca sa; prejudiciul cauzat patrimoniului angajatorului; raportul de cauzalitate între fapta ilicita si prejudiciu si vinovatia salariatului.
Aceste conditii trebuie analizate de instanta de judecata pentru a stabili în mod corect raspunderea dvs. Sarcina probei revenind angajatorului.
Ultima modificare: Marți, 19 Iunie 2018
Cornel Vasile, Consilier juridic

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Accident din cauze patologice Anca1983 Anca1983 Bună seara. Va rog sa imi explicați ce demersuri trebuie făcute de către specialistul ssm la ITM în cazul în care un angajat, cu probleme de sănătate ... (vezi toată discuția)
Buna ziua , daca in unitate un salariat sufera un accident vascular ... MariaTocileanu MariaTocileanu Buna ziua , daca in unitate un salariat sufera un accident vascular in timpul programului de lucru este considerat accident de munca? Se comunica la ITM?Va ... (vezi toată discuția)
Bună seara! tatăl meu a suferit un accident rutier în drum ... ELENA1234567890 ELENA1234567890 Bună seara! Tatăl meu a suferit un accident rutier în drum spre locul de muncă, iar la ceva timp a venit un domn care s-a recomandat că este de la o ... (vezi toată discuția)