Bună seara! Tatăl meu a suferit un accident rutier în drum spre locul de muncă, iar la ceva timp a venit un domn care s-a recomandat că este de la o asociație pentru despăgubirea victimelor din accidente. Mi s-a părut ciudat cum a găsit adresa și i-am spus să mă mai lase un timp sa mă gândesc. La cine aș putea să apelez, ce ar trebui să fac mai exact? Mulțumesc.
Evenimentul produs trebuie comunicat de angajator la ITM si cercetat de angajator. Dosarul cercetare se avizeaza de catre ITM si daca sunt indeplinite conditiile legale, evenimentul poate fi inregistrat de firma ca AM de traseu si se completeaza formularul FIAM.
Legea ssm nr. 319/ 2006 cu modificarile i completarile ulterioare mentioneaza:
-art. 26 Orice eveniment, aşa cum este definit la art.5 lit. f), va fi comunicat de îndată angajatorului, de către conducătorul locului de muncă sau de orice altă persoană care are cunoştinţă despre producerea acestuia.
-art. 27 (1) Angajatorul are obligaţia să comunice evenimentele, de îndată, după cum urmează:
a) inspectoratelor teritoriale de muncă, toate evenimentele aşa cum sunt definite la art. 5 lit. f);
b) asigurătorului, potrivit Legii nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de muncă şi boli profesionale, cu modificările şi completările ulterioare, evenimentele urmate de incapacitate temporară de muncă, invaliditate sau deces, la confirmarea acestora;
c) organelor de urmărire penală, după caz.
-art.5
f) eveniment - accidentul care a antrenat decesul sau vătămări ale organismului, produs în timpul procesului de muncă sau în îndeplinirea îndatoririlor de serviciu, situaţia de persoană dată dispărută sau accidentul de traseu ori de circulaţie, în condiţiile în care au fost implicate persoane angajate, incidentul periculos, precum şi cazul susceptibil de boală profesională sau legată de profesiune;
g) accident de muncă – vătămarea violentă a organismului, precum şi intoxicaţia acută profesională, care au loc în timpul procesului de muncă sau în îndeplinirea îndatoririlor de serviciu, şi care provoacă incapacitate temporară de muncă de cel puţin 3 zile calendaristice, invaliditate ori deces;
-art. 29 (1) Cercetarea evenimentelor este obligatorie şi se efectuează după cum urmează:
a) de către angajator, în cazul evenimentelor care au produs incapacitate temporară de muncă;