avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1161 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Lift la bloc 1990
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Lift la bloc 1990

Buna ziua! Avem o nedumerire: locuim intr un bloc cu 4 scari, dat in folosinta din 1990, cand din motive....variate, nu s au mai montat lifturile.
Cert e ca noi, locatarii, ne am hotarat sa contractam o firma care sa monteze apoi sa punain functiune echipamentul. Problema e la modalitatea juridica pe care o putem adopta.
Precizez din start ca asociatia de proprietari refuza cu vehementa orice forma de implicare.
Noi, locatarii nu cunoastem detaliile si pasii care ar trebui punctati intr un astfel de contract. Ce anume ar trebui urmarit? Am inteles ca se va desemna un reprezentant al locatarilor care sa tina legatura cu firma.
Dar plata? In ce conditii se poate achita in contul reprezentantului desemnat care, la randul sau, sa achite banii firmei?
Va rog sa ma ajutati cu toate informatiile sau cu legislatia care ma poate lamuri concret.
Multumesc!
Cel mai recent răspuns: DumanIrina , utilizator 21:19, 10 Iulie 2018
Atentie sporita cu demersurile necesare instalare lift care reprezinta parte comuna si care intra in responsabilitatea exclusiva a asociatiei de proprietari care se infiinteaza cu scopul de administrare parte comuna imobil
Este obligatoriu ca documentele de instalare sa fie realizate pe numele asociatiei de proprietari care la finalizarea instalrii sa le consemneze in cartea tehnica a imobilului
Dupa instalare ,liftul este obligatoriu sa intre in evidenta ISCIR
Contractul de service pentru lift fiind imobil de locuit in comun ,obligatoriu trebuie sa fie incheiat de catre reprezentantul legal al asociatiei de proprietari
Nu va hazardati sa demarati iincheiere documente necesare executie instalare lift prin persoana fizica deoarece ulterior veti intampina dificulatati cu autoritatile
Initial este obligatoriu sa executati proiect tehnic
Cererea pentru realizare proiect tehnic trenbuie emisa de catre asociatia de proprietari
In baza proiectului tehnic serviciul urbanism din primaria teritoriala elibereaza autorizatie de constructie si certificat de urbanism pe numele asociatiei de proprietari care administreaza partea comuna de imobil de locuit in comun
Multumesc pt informatii.
Problema noasta este ca asociatia de proprietari nu vra sa se implice.
Ne putem infiinta asociatie noua?
Fiind nou infiintata va avea aceleasi drepturi juridice ca si o asociatie cu vechime?
Nu ne putem muta la alta asociatie veche intrucat acest demers implica achitarea intergala a debitelor si avem 2 aparamente cu situatie neclara (executate, cu datorii, nu stim prea multe, cert e ca nu locuieste nimeni).
Nu se justifica reluarea birocratiei,infiintare persoana juridica noua datorita unor persoane care nu inteleg sa exercite cu respect si cu buna credinta atributiile functiei
Ca si timp de solutionare este mult mai rapida solutionarea prin convocare adunare generala ,demiterea actualei echipe manageriale si alegerea unor proprietari responsabili
Afirmati noi, locatarii, ne am hotarat,respectiv majoritatea
Daca majoritatea membrilor proprietari intentioneaza instalare lift dar sunt blocati in demersuri de reticenta reprezentantilor asociatiei,prin adunare generala convocata de minimum 20% dintre proprietari puteti sa va atingeti scopul fara reluarea birocratiei aferente infiintarii unei noi asociatii de proprietari
Succes!
imi puteti transmite exact articolul care prevede ca minim 20%dintre proprietari ne putem atinge scopul? mentionez ca in momentul de fata suntem 14 familii din 30 (sau 28 - in 2 apartamente nu se locuieste).
L nr 230/2007
Articolul 23
(1) Dupa adunarea generala de constituire a asociatiei de proprietari va avea loc cel putin o data pe an, in primul trimestru, o adunare generala a proprietarilor membri ai asociatiei. Responsabilitatea cu privire la neconvocarea a cel putin unei adunari generale a proprietarilor apartine membrilor comitetului executiv, inclusiv presedintelui asociatiei de proprietari.
(2) Adunarea generala este alcatuita din toti proprietarii membri ai asociatiei de proprietari.
(3) Adunarea generala ordinara se convoaca fie de presedintele asociatiei de proprietari, fie de comitetul executiv.
(4) Pentru situatii speciale sau de maxima urgenta, adunarile generale extraordinare ale asociatiei pot fi convocate oricand de catre comitetul executiv sau de catre cel putin 20% din numarul proprietarilor membri ai asociatiei de proprietari.
(5) Proprietarii trebuie anuntati, prin afisare la loc vizibil sau pe baza de tabel nominal convocator, asupra oricarei adunari generale a asociatiei de proprietari, cu cel putin 7 zile inainte de data stabilita, inclusiv cu privire la ordinea de zi a adunarii generale. Ordinea de zi anuntata se poate completa prin hotarare a adunarii generale.


Alte discuții în legătură

Instalare lift serviciu pentru cumparaturi- 30-50 kg Ionel Manolache Ionel Manolache Bloc cu 3 etaje fara lift. Locatarii de la etajele 1,2,3 sunt interesati in instalarea unui lift/platforma care sa poata ridica greutati de pana la 50 Kg cu o ... (vezi toată discuția)
Cum pot rezolva o problemă în lipsa unui președinte al asociației simona chirac simona chirac buna ziua ,ma numesc s Simona, locuiesc intr un bloc cu cinci scari,fiecare scara are propria asociatie de proprietari cu presedinte de scara,comitet etc .La ... (vezi toată discuția)
Aprobări necesare înfiinţare firmă Derulator Derulator Bună ziua, La înfiinţarea unei societăţi într-un apartament de bloc este necesar doar acordul asociaţiei de proprietari sau acordul fiecărui locatar ... (vezi toată discuția)