avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 697 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... sistem de repartizare a energiei termice
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

sistem de repartizare a energiei termice

Am repartitoare de caldura cu firma ISTA. Contractul de citire si repartizare a costurilor a fost incheiat cu asociatia de locatari iar cu locatarii s-au incheiat conventii. Nu se cunosc prevederile contractuale fiindca asociatianu le-a pus la dispozitia locatarilor si nici nu i-a instiintat, la data respectiva invocandu-se obligativitatea (lege) montarii repartitoarelor. Fiecare scara a blocului este independnta, cu gigacalorimetru propriu. Am constatat ca locatarii scarii vecine, care nu au repartitoare si care tin robinetele deschise la maximum la calorifere platesc cu aproape 50% mai putin (in pausal) decat noi care mai si limitam consumul prin inchiderea robinetelor. Am solicitat rezilierea contractului iar raspunsul ISTA Bucuresti - filiala Dr.Tr.Severin a fost ca este un contract incheiat cu asociatia pe 10 ani si in caz de reziliere trebuiesc platite daune conform clauzelor de cca 3000 lei, in caz contrar, amenintari si alte presiuni....
Cum putem rezilia contractul cu ISTA ?
Aparatura este supusa verificarilor metrologice ? sau ce alte verificari legale obligatorii sunt necesare ?
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 17:59, 5 Noiembrie 2009
Adesaţi-vă protecţiei consumatorilor care trebuie să studieze contractul şi dacă este în devafoarea dumneavoastră în calitate de consumator să încheie un document pentru a vă adresa instanţei.Bineînţeles că vă adresaţi instanţei dacă protecţia consumatorilor nu dispune măsuri pentru rezolvarea problemei.
Multumesc ! Sper sa nu iesim din iarna pana la primirea raspunsurilor de la protectia consumatorilor sau rezolvarea lor in instanta.
Răspunsul trebuie să-l primiţi în termenul legal de 30 de zile.
Protectia consumatorilor poate dispune masuri de reziliere a contractului sau numai verificari, expertize, tehnice, juridice, etc....din care sa rezulte (sau nu) neconformitatea sistemului de repartizare a costurilor sau vicii ale contractului in defavoarea consumatorilor ? Multumesc !!!
Dacă ar fi un control serios aşa cum pretinde respectiva instituţie că poate executa,se poate cere sprijinul Biroului Român de Metrologie care poate face verificările de rigoare pentru a se vedre dacă aparatele de măsură sunt legale.După aceea,ei pot vedea clauzele abuzive care sunt stipulate în contract şi pot lau măsuri în consecinţă.

Alte discuții în legătură

Problema contorizare caldura cinska cinska Buna ziua, doresc sa stiu daca ma puteti sfatui cum ar trebui sa procedez in urmatorul caz: Pe luna noiembrie la 3 camere/ 5 persoane- mi a venit de plata ... (vezi toată discuția)
Deconectare/debransare sistem centralizat tlefter tlefter Buna ziua, Locuiesc intr-un bloc cu 3 scari 100 apartamente de la an la an factura la intretinere pe timp de iarna a crescut datorita persoanelor care s-au ... (vezi toată discuția)
Contorizare energie termica dersu dersu Buna ziua, Asa cum stiti, pana pe 31 dec 2023 trebuie sa ne contorizam consumul de energie trermica. In sedinta asociatiei de bloc,s-a stabilit ca sa se ... (vezi toată discuția)