Am repartitoare de caldura cu firma ISTA. Contractul de citire si repartizare a costurilor a fost incheiat cu asociatia de locatari iar cu locatarii s-au incheiat conventii. Nu se cunosc prevederile contractuale fiindca asociatianu le-a pus la dispozitia locatarilor si nici nu i-a instiintat, la data respectiva invocandu-se obligativitatea (lege) montarii repartitoarelor. Fiecare scara a blocului este independnta, cu gigacalorimetru propriu. Am constatat ca locatarii scarii vecine, care nu au repartitoare si care tin robinetele deschise la maximum la calorifere platesc cu aproape 50% mai putin (in pausal) decat noi care mai si limitam consumul prin inchiderea robinetelor. Am solicitat rezilierea contractului iar raspunsul ISTA Bucuresti - filiala Dr.Tr.Severin a fost ca este un contract incheiat cu asociatia pe 10 ani si in caz de reziliere trebuiesc platite daune conform clauzelor de cca 3000 lei, in caz contrar, amenintari si alte presiuni....
Cum putem rezilia contractul cu ISTA ?
Aparatura este supusa verificarilor metrologice ? sau ce alte verificari legale obligatorii sunt necesare ?
Adesaţi-vă protecţiei consumatorilor care trebuie să studieze contractul şi dacă este în devafoarea dumneavoastră în calitate de consumator să încheie un document pentru a vă adresa instanţei.Bineînţeles că vă adresaţi instanţei dacă protecţia consumatorilor nu dispune măsuri pentru rezolvarea problemei.
Protectia consumatorilor poate dispune masuri de reziliere a contractului sau numai verificari, expertize, tehnice, juridice, etc....din care sa rezulte (sau nu) neconformitatea sistemului de repartizare a costurilor sau vicii ale contractului in defavoarea consumatorilor ? Multumesc !!!
Dacă ar fi un control serios aşa cum pretinde respectiva instituţie că poate executa,se poate cere sprijinul Biroului Român de Metrologie care poate face verificările de rigoare pentru a se vedre dacă aparatele de măsură sunt legale.După aceea,ei pot vedea clauzele abuzive care sunt stipulate în contract şi pot lau măsuri în consecinţă.