Buna ziua,
doresc sa stiu daca ma puteti sfatui cum ar trebui sa procedez in urmatorul caz:
Pe luna noiembrie la 3 camere/ 5 persoane- mi a venit de plata intretinerea 6 milioane- din care 3 milioane reprezinta caldura. Daca as fi avut caldura..nu m ar deranja...dar am folosit aerul conditionat in toate camerele. Fara ajutorul aparatelor, termometrul in sufragerie ajunge la 13 grade si in dormitoare la 15. Am verificat factura cu indexul caloriferelor si nu pare sa fie vreo greseala. In ultima saptamana din 2008 mi au inregistrat contoarele 500 unitati- adica vreo 250 ron pentru o saptamana. administatorul si presedintele dau din umeri ca nu este treaba lor...poate ma puteti lamuri la cine sa apelez. va multumesc mult:sorry:
Din pacate nu este domeniul meu, dar va spun ce as face eu.
In primul rand as vorbi din timp cu mai multi vecini: 1. pentru a vedea daca sunt in aceeasi situatie si 2. pentru a-i convinge sa-mi fie martori ca in acea perioada nu a existat caldura (deloc, sau suficienta) in bloc. Chiar si o adresa scrisa de la administratie ar fi foarte utila.
Pe urma m-as adresa societatii care a montat contoarele (cred ca ei fac si citirea) pentru a verifica aparatele si a reface citirea. In paralel m-as adresa si RADET, dar parca vad ca spun ca nu este treaba lor.
In ultima faza, cu ajutorul dovezilor stranse (martori, adresa de la asociatie etc.) as actiona in instanta societatea care face citirea, ocazie cu care as putea solicita si o exepertiza metrologica.
Da am repartitoare, caloriferele le am schimbat anul trecut...surprinzator este ca anul trecut nu ma puteam plange de caldura...si atunci aveam repartitoare...am si termopane...astfel incat...nu ar exista motive logice
Ref contorizare caldura
1)S-ar putea sa fie o greseala de calcul a firmei care exploateaza repartitoarele, cereti explicatii. Daca situatia persista precis este o greseala! Solicitati contractul incheiat cu firma respectiva si vedeti clauzele, in special cele referitoare la costurile pentru partile comune care ar trebui sa fie de 25 - 30% in lunile friguroase (parti comune ce trebuiesc achitate de toti proprietarii in functie de suprafata locativa) si de 35-45% in prima si ultima luna in care se face incalzirea.
2)Verificati daca firma a respectat ordinele ANRSC 233 si 259/2004 privind montarea repartitoarelor si in special daca s-a realizat echilibrarea hidraulica a instalatiei.
S-a mai discutat pe forum acest subiect, insa observ ca sunteti nou... Bine ati venit!
Chiar nu inteleg cum de s-a ajuns la 300 lei costurile cu incalzirea la un ap. cu 3 camere in luna noiembrie, cand nu a fost chiar asa de frig. Mai mult, nu inteleg de ce administratorul si presedintele nu se implica, cel putin sa va explice de unde vin aceste costuri...
Inainte de toata discutia ar trebui sa faceti niste verificari
- valoarea facturii cu incalzirea de la blocul/scara dvs. este egala cu totalul sumelor cu incalzirea de la blocul/scara dvs afisate pe lista de plata?
- in bloc/scara numarul apartamentelor cu repartitoare de costuri este mai mare de 80% din numarul total de apartamente ?
- in bloc/scara sunt multi proprietari cu centrale termice si care este ponderea acestora?
- proprietarilor cu centrale termice le sunt repartizate costuri cu incalzirea pentru spatiile comune?
- apartamentele situate la parter si ultimul nivel sunt "tratate" la fel ca si celelalte apartamente?
- lecturarea repartitoarelor de costuri din apartamente se face concomitent cu lecturarea gigacalorimetrelor din bloc/scara?
Se mai pot face si multe alte verificari, insa toate acestea sunt problemele asociatiei si de aceea spun ca atat administratorul cat si presedintele trebuie sa fie in masura sa va raspunda din ce cauza costul incalzirii pe luna noiembrie 2008 este atat de mare.
Incerc sa va explic cum sta treaba cu repartitoarele de costuri:
- lecturarea gigacalorimetrului de la bloc/scara se face de catre reprezentantii RADET si ai asociatiei, se intocmeste un proces-verbal, iar cand vine factura administratorul face verificarea valorilor care trebuie sa coincida cu cele inscrise in procesul-verbal;
- administratorul comunica firmei care face repartizarea costurilor cu incalzireai prin repartitoare de costuri valoarea consumului din bloc/scara (Gcal) precum si valoarea in lei - respectiv nr. Gcal x pret;
- mai departe este treaba firmei de a face calculul costului pe apartamente proportional cu nr. de unitati conventionale, precum si cu conditiile impuse de asociatie - vedeti ca este un contract incheiat intre firma si asociatie:
- firma trimite la asociatie situatii centralizatoare pe bloc/scara, precum si individual pe proprietari cu repartizarea costurilor; din aceste situatii se pot trage multe concluzii...;
- administratorul inscrie in listele de plata costurile cu incalzirea pe fiecare proprietar, asa cum au fost comunicate de catre firma;
In toata discutia trebuie eliminat RADET-ul. Limita acesteia de competenta este pana la gigacalorimetru, restul va priveste (sunt izolate toate tevile din subsol si spatiile comune care nu au treaba cu incalzirea?).
Referitor la firmele care fac calculele si repartizarea costurilor: eu unul sunt lamurit - acestea nu vor sa aiba asemenea probleme, nici cu proprietarii si nici cu autoritatile, insa merita sa discutati cu acestia. Sunt specialisti buni si cam stiu din ce motiv sunt dezechilibre in repartizarea costurilor.
Am inteles ca anul trecut nu v-ati plans de situatia caldurii, dar costurile cum au fost? Nu cumva s-au modificat pretul pe Gcal?
Toate bune si succes!