Buna ziua.
Doresc sa pun doua intrebari care au ca rezultat final aceeasi actiune, decizie din partea magazinului online de a NU prelua o comanda telefonica, de a NU onora o comanda deja facuta prin intermediul magazinului.
Intrebarea 1: Detin un magazin online si am situati foarte rare dar exista cand, in urma unei convorbiri telefonice ce urma sa se finalizeze cu o comanda, sau in urma unei convorbiri telefonice cu clientul pentru verificarea datelor venite prin intermediul site-ului se ajunge la situatii tensionate magazin-client (clientul vrea prin curieratul X magazinul trimite prin curieratul Y, clientul reproseaza ca pretul transportului la curierul x nu este atat de mult,
magazinul il informeaza ca atat costa...etc, clientul arunca cu o vorba deocheata, operatorul telefonic al magazinului tace si inghite). In urma unei astel de situatii magazinul considerand ca relatia cu clientul respectiv este deteriorata si ca poate suferii prejudicii materiale (nu ridica comanda si se intoarce...etc) poate lua decizia sa nu mai preia, sa nu-i mai onoreze o comanda deja efectuata prin intermediul magazinului online?
Intrebarea 2: Comercializez niste aparate electonice micute, ce se supune termenului de garantie. Aceste produse le comercializez tuturor categoriilor de clienti inclusiv persoanelo in varsta, dar si inclusiv persoanelor care sunt paralel cu tehnica. De multe ori defectiunea produsului este determinata de modul gresit de utilizare al clientului, unde chiar si in acesta situatie cand clientul realizand ca el l-a defectat tot va nega ca ar fi vina lui, dar sunt si situatii unde nu-si da seama iar negarea clientului este totala si inteleasa.
Dupa trimiterea produsului la reparat magazinul considera ca defectiunea este in totalitate din partea clientului si nevrand sa porte discutii de vinovatii cu clientul pot sau am dreptul sa-i returnez chiar daca clientul nu si-a exprimat sau doreste acest acest lucru contravaloarea integrala achitata pe produs si in felul acesta sa inchei relatia cu clientul respectiv, ai pe viitor sa-i refuz o comanda noua?
Va multumesc.
Protectia consumatorului
grf
Buna ziua,
In baza oug 34/ 2014 articolul 16 fiind un magazin online cu lucruri realizate pe comanda in urma conversatiei cu clientul telefonic sau in mail, ... (vezi toată discuția)