Bună ziua , am cumpărat o casă de la asociația Habitat ptr. Umanitate ,am intabulat-o și nu vor să-mi elibereze în original autorizația de construcție , proiectul casei , certificatul de urbanism conform art. 1686 din NCC. . Mi-au dat doar copii xerox. Ce ar trebui să fac ? Mulțumesc.
Actul dvs de proprietate mai mult decat suficient este contractul de vânzare cumpărare.
La ce va folosesc atatea hârtii?
Apoi, autorizația de construire se eliberează într-un singur exemplar original.
Din cate stiu, Habitat for Humanity vinde corpuri de clădiri, gen duplex, cu terenul aferent.
Prin similitudine, un dezvoltator imobiliar care a construit un bloc, nu poate transmite autorizații de construire in original fiecărui cumpărător al cate unui apartament.
Da, dar în cazul în care aș vrea să îmi cumpăr curtea aferentă , dacă vreau să îmi fac o magazie , etc. primăria îmi cere autorizația de construire sau certificatul de urbanism , proiectul casei , etc. În afară de asta , așa prevede legea. Altfel ar însemna ca pentru fiecare amenajare care aș vrea să o fac , să mă duc să mi se dea duplicate de la HPU. Mi se pare anacronic și ilegal. Repet, am cumpărat , am intabulat dar toate actele aferente contractului sunt la ei. Sunt poate două feluri de punere în posesie și nu știu eu ? E ca și cum buletinul meu ar sta la poliție și de fiecare dată când am nevoie de el , mi s-ar elibera câte o copie .Mulțumesc.
Nu, primăria va cere actul de proprietate. Adică acel contract de vânzare cumpărare. Cu acest document va dovediți calitatea de proprietar, calitate in care puteti aduce orice modificari asupra imobilului. Actele "din spate" nu intereseaza și nu ajuta pe nimeni din moment ce nici macar nu sunt pe numele dvs.
Daca vă uitați de exemplu la ce acte se cer ptr. cumpărare curți primărie , veți sesiza că se cere și autorizația de construcție , planul cadastral . Dacă fac partajul casei cu soția , mi se cere proiectul casei , autorizație , etc. Originale. Ce fac , mă duc de fiecare dată să văd dacă este cineva pe la HPU , dacă e în toane bune să-mi facă copiile și dacă mai există asociația asta , eventual ? .Art. 1686 cod civil ,reglementează tocmai aceste cazuri , cred. Și apropous de autorizație , este nominală... Cred că am să acționez în instanță fiindcă ceva este în neregulă , de ce s-ar opune atăt de vehement ?
Art 1686 nu prevede obligativitatea transmiterii acestor documente in original.
Actele de proprietate sunt de n feluri.
Pentru fiecare act în parte, partaj etc lista documentelor necesare se adaptează in functie de particularitatea fiecărei situații. Ce ati citit dvs e pentru cazul in care solicitantul este cetățeanul X care are ca act de proprietate o autorizatie de construire.
Dvs deschideți oricâte procese doriti, dar în viziunea mea, va pierdeți timpul și banii.