avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 519 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Fiscalitate - Impozit pe venit, ... Inchiriere imobil - Contract de inchierere
Discuție deschisă în Fiscalitate - Impozit pe venit, CAS, CASS

Inchiriere imobil - Contract de inchierere

Buna ziua,

Doresc sa inchiriez o garsoniera in Bucuresti si la majoritatea vizionarilor primesc intrebari legate de depunerea contractului de inchierere la ANAF.

Nu sunt in totala necunostinta de cauza, spre exemplu am apucat sa citesc cate ceva despre OANAF 888/2018, publicat in M.Of nr. 279 din 29.03.2018, care din cate inteleg ma scuteste de un drum pentru a depune contractul prin completarea unui formular (fostul 212) online, ca sa ma aflu in legalitate fiscala.

Intrebarea mea este:
Care este diferenta intre depunerea clasica a contractului la ANAF si formularul mentionat mai sus? Exista un avantaj daca stau la coada cu actele sa depun acel contract? Doar asa poate avea contractul titlu executor cu privire la plata chiriei si alte stipulari din contract?

De asemenea, este obligatorie autentificarea contractului la notar? Eu as fi preferat sa fac ceva cu acordul partilor, lucru care am inteles (tot din ce am citit) ca il face valabil.

Multumesc anticipat pentru raspunsuri.
Ultima modificare: Vineri, 10 August 2018
Andrei.Marinescu, utilizator
Cel mai recent răspuns: george-neagu , moderator 17:11, 10 August 2018
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Veti semna contrat de inchriere cu acordul partilor sau la un notar si veti depune declaratia unica 212 la finante la ghiseu sau online daca aveti parola pentru spatiul privat virtual de la finante, pentru a va declara acest venit si a plati impozitul pe venitul din inchiriere de 10% si contributia la sanatate de 10% aplicat la plafonul de 228000 lei adca 12 salarii minime anuale.
Impozitul e 10% se aplica la venitul net anual care este 60% din totalul anual al chiriei conform cntract.
Contributia la sanatate o platiti doar daca venitul net anual depaseste valoarea plafonului adica in acest an 22800 lei.
Multumesc pentru raspuns. Sa inteleg ca nu este nicio diferenta?

Majoritatea persoanelor imi spun ca au reduceri de la serviciu (spre exemplu un angajat MAI) doar daca inregistrez contractul la ANAF. Sau alte persoane au chiria platita de angajator. Trebuie sa le furnizez vreun act doveditor sau e deajuns contractul semnat?

Am uitat sa specific in postarea initiala, eu sunt proprietar, dar cred ca reiese din explicatii.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Le veti da copie dupa declaratia unica depusa.
Ultima modificare: Vineri, 10 August 2018
george-neagu, moderator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Închiriere apartament persoana fizica maria uruc maria uruc Vă rog să-mi spuneți ce declarație se depune pentru închirierea unui apartament persoana fizica și cum se calculează venitul din chirie și taxele ... (vezi toată discuția)
In legatura cu un pfa mihasava35 mihasava35 Buna ziua, Am fost nevoita sa imi deschid un PFA in urma cu o saptamana. Mi sa spus de la registrul comertului ca trebuie sa complectez un ... (vezi toată discuția)
Angajata la 8 ore doresc sa-mi fac un pfa maier26 maier26 Buna ziua daca sunt angajata cu contract de munca la 8 ore pot sa-mi deschid un Pfa ? Si formularul 212 cum fac cu cas si cu fondul de pensii? Multumesc (vezi toată discuția)