Doresc sa inchiriez o garsoniera in Bucuresti si la majoritatea vizionarilor primesc intrebari legate de depunerea contractului de inchierere la ANAF.
Nu sunt in totala necunostinta de cauza, spre exemplu am apucat sa citesc cate ceva despre OANAF 888/2018, publicat in M.Of nr. 279 din 29.03.2018, care din cate inteleg ma scuteste de un drum pentru a depune contractul prin completarea unui formular (fostul 212) online, ca sa ma aflu in legalitate fiscala.
Intrebarea mea este:
Care este diferenta intre depunerea clasica a contractului la ANAF si formularul mentionat mai sus? Exista un avantaj daca stau la coada cu actele sa depun acel contract? Doar asa poate avea contractul titlu executor cu privire la plata chiriei si alte stipulari din contract?
De asemenea, este obligatorie autentificarea contractului la notar? Eu as fi preferat sa fac ceva cu acordul partilor, lucru care am inteles (tot din ce am citit) ca il face valabil.
george-neagu
Moderator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Veti semna contrat de inchriere cu acordul partilor sau la un notar si veti depune declaratia unica 212 la finante la ghiseu sau online daca aveti parola pentru spatiul privat virtual de la finante, pentru a va declara acest venit si a plati impozitul pe venitul din inchiriere de 10% si contributia la sanatate de 10% aplicat la plafonul de 228000 lei adca 12 salarii minime anuale.
Impozitul e 10% se aplica la venitul net anual care este 60% din totalul anual al chiriei conform cntract.
Contributia la sanatate o platiti doar daca venitul net anual depaseste valoarea plafonului adica in acest an 22800 lei.
Multumesc pentru raspuns. Sa inteleg ca nu este nicio diferenta?
Majoritatea persoanelor imi spun ca au reduceri de la serviciu (spre exemplu un angajat MAI) doar daca inregistrez contractul la ANAF. Sau alte persoane au chiria platita de angajator. Trebuie sa le furnizez vreun act doveditor sau e deajuns contractul semnat?
Am uitat sa specific in postarea initiala, eu sunt proprietar, dar cred ca reiese din explicatii.