avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 560 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Administrator și președintele asociației de ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Administrator și președintele asociației de proprietari

Cine verifică administratorul blocului și președintele asociației de proprietari, în caz de comportament neadecvat? Prin comportament neadecvat fac referire la refuzul de a justifica cheltuielile lunare afișate, chitanțe, facturi + alte reparații și nu în ultimul rând neafișarea calcului realizat pentru cheltuielile lunare. De asemenea președintele refuză verificarea tuturor persoanelor pentru o transparență normală. Avem centrală, pe scară, pentru mai mulți proprietari care nu au centrală proprie de apartament, iar atât administratoarea, cât și președintele refuză verificarea contoarelor, pe motiv că nu vor să se pună rău cu vecinii. Sunt curios la cine sau ce instituție pot apela pentru a mi se respecta drepturile, pentru ca dânși să fie verificați, și pentru ca întrebărilor mele să li se dea un răspuns?
Mulțumesc frumos!

PS: Dacă aș înregistra o persoană pe telefon (în speță administratoarea) în apartamentul ei, ținând cont că acolo ne plătim cheltuielile, ar fi ilegal? Nu de alta, dar mi-a repetat în față de multe ori că nu o obligă nimic să justifice cheltuielile afișate și nici că trebuie să-mi arate vreo factură.
Cel mai recent răspuns: ynocentta , utilizator 21:55, 11 August 2018
Este diferenta semnificativa intre nexercitarea atributiilor asumate si comportament in raport si fata de terti
Reprezentantul legal al asociatiei de proprietari este presedintele de asociatie
In mod eronat multi proprietari solicita administratorului de imobil sa raspunda in locul presedintelui de asociatie
Administartorul de imobil este angajatul asociatiei de proprietari cu limita de competenta de executie
Presedintele de asociatie este factor decizional si cel responsabil pentru clarificarea situatiilor necalre ridicate de catre proprietari
Daca amiabil nu puteti solutiona,sesizati oficial serviciul de sprijinire si indrumare asociatii de proprietari din primarie
Administratorul de imobil ,actualmente in temeiul disp L nr 230/2007 detine obligatia legala la lunar pe langa lista de intretinere sa afiseze lista separata in care sa detalieze natura sumelor impuse ;la plata si metoda de calcul cote individuale
Din 28 septembrie a c legislatia asociatiilor de proprietari urmeaza sa fie inlocuita cu disp L nr 196/2018 care abroga disp L nr 230/2007
Am fost în interiorul primăriei și nimeni nu cunoștea concret legea sau ce ar trebui să fac. Mi-au spus că odată ce suntem asociație de proprietari, cam ar trebui să ne descurcăm între noi, dar clar nu reușim asta. Am impresia că mă bat cu morile de vânt și de aia m-ar interesa ce instituție face verificări ca președintele asociației și administratoarea să își respecte atributele? La primărie nu cunoșteau mai nimic, de menționat că locuiesx într-un orășel mai mic...
"Din 28 septembrie a c legislatia asociatiilor de proprietari urmeaza sa fie inlocuita cu disp L nr 196/2018 care abroga disp L nr 230/2007"

Pot vedea undeva modificările legii ce vor apărea? Nu știu cum să procedez din moment ce administratoarea nu dorește să-mi arate metodele de calcul și facturi lunare. Iar președintele asociației de proprietari "nu vrea să se pună rău cu vecinii". Are o funcție care îi impune anumite sarcini pe care le refuză, iar eu sunt cu mâinile legate, deoarece primăria nu e de niciun ajutor. Ridică din umeri și am intrat vacă, apoi am ieșit bou de acolo.
Ultima modificare: Sâmbătă, 11 August 2018
Solovastru14s, utilizator
Accesati [ link extern ]
Referitor la situatia cu care v-ati confruntat in primarie,este o realitate dureroasa in conditiile in care legiuitorul a dispus autoritate publica care sa intervina,sa medieze problemele din cadrul asociatiilor de proprietari,inspectorii acestori servicii sa fie reticenti a intervenii efectiv
Nu este regula generala,sunt inspectori care stapanesc dispozitiile care guverneaza functionarea si organizarea asociatiilor de proprietari care se mai implica in solutionarea disputelor generate de reticenta reprezentantilor asociatiilor de proprietari
Am afirmat ca sunt inspectori in primarii care se mai implica ,deoarece majoritatea acestora se limiteaza la un serviciu la birou ,pe cand implicarea in solutionarea disputelor din cadrul asociatiilor de proprietari ii obliga la verificari,deplasari la asociatia de proprietari,discutii
Practic de ce sa se complice intre mentalitatile si interesele locatarilor atat timp cat pot sta linistiti pe scaun si sa beneficieze fara stres de salariile majorate de catre edili....
Asteptati pana pe 28.09.a.c,. cand intra in vigoare L nr 196/2018 care impune obligatii sporite presedintelui si administratorului de imobil
Realitatea este ca multi proprietari alesi sa reprezinte si sa apare pe o perioada determinata interesele asociatiei de proprietari se limiteaza sa se bucure strict de indemnizatia lunara fara a desfasura in fapt demersuri in interesul majoritatii membrilor proprietari

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Buna ziua, am o întrebare referitor la cheltuieli comune care ... Maryegy Maryegy Buna ziua, Am o întrebare referitor la cheltuieli comune care mi se pun in fiecare luna la asociatie de locatari,inclusiv consumul de apa rece pentru care ... (vezi toată discuția)
Asociatie de proprietari pe 37 blocuri cu 1350 apartamente SCLIPEINICU SCLIPEINICU Activa din ianuarie 2013 Adunarea generala hotareste plata unei taxe lunare fixe,alege comitetul executiv,alege comisia de cenzori,se stabileste cine este ... (vezi toată discuția)
Dreptul meu la uscatoria blocului DanCristian199 DanCristian199 Buna ziua! \"Seful\" scării mele,împreună cu alta familie care nu are balcon,mi au interzis accesul la uscatoria blocului,bun comun pentru toti proprietarii ... (vezi toată discuția)