Bun gasit tuturor.
M-am gandit sa expun aici problema mea, intrucat voucherele de vacanta sunt reglementate, din cate stiu, si de legea salarizarii in domeniul bugetar, dar daca cumva nu am postat in forumul potrivit, rog un moderator sa mute aceasta intrebare acolo unde-i este locul.
Iata despre ce este vorba:
In luna decembrie a anului trecut, in cadrul programului de inscrieri timpurii, am achizitionat on-line, prin intermediul unei agentii tour-operatoare ce-si are sediul in alt oras fata de domiciliul meu, un pachet turistic la mare, pentru luna iulie 2018. Am platit integral prin virament bancar pachetul la momentul achizitiei si mi s-a emis biletul de vacanta in format electronic. Precizez ca eu si familia mea suntem clienti fideli ai respectivei agentii, fiind al cincilea an consecutiv in care cumparam de la ei vacante la mare si nu am avut niciodata niciun fel de probleme, au fost extrem de seriosi.
In luna iunie a.c., sotia mea, care lucreaza intr-o institutie publica, a aflat ca va primi de la angajator vouchere de vacanta in valoare de 1450 lei, dar nu i s-a putut comunica exact data la care va intra in posesia lor. Afland acest lucru, am telefonat la agentia de turism si am intrebat care este procedura prin care am putea utiliza voucherele de vacanta ale sotiei pentru recuperarea sumei de bani platite pentru biletul turistic la mare achizitionat anul trecut. Cei de la agentie ne-au spus ca va trebui cesionat biletul turistic respectiv in favoarea sotiei mele, lucru pe care l-am facut imediat, emitandu-se o noua factura fiscala pe numele sotiei si biletul turistic aferent (bineinteles identic ca si continut cu primul, doar numele beneficiarului fiind schimbat). Cu acest prilej, am comunicat doamnei de la agentie care a efectuat modificarile faptul ca nu se cunoaste exact data la care sotia mea va intra efectiv in posesia voucherelor de vacanta, existand posibilitatea ca acest fapt sa se produca ulterior intoarcerii noastre din concediul la mare, motiv pentru care am solicitat lamuriri despre rezolvarea situatiei. Doamna respectiva mi-a comunicat ca, in momentul in care sotia mea are voucherele, chiar daca s-a efectuat deja concediul in baza biletului de odihna emis, sa trimita aceste vouchere prin posta la sediul agentiei, impreuna cu un cod IBAN al unui cont curent in care sa i se ramburseze contravaloarea voucherelor trimise.
Sotia mea a primit voucherele de vacanta in data de 3 august a.c., adica la doua saptamani dupa consumarea sejurului la mare, si, conform instructiunilor primite, le-a trimis prin posta, cu scrisoare deschisa cu valoare declarata, la agentia de turism. In cursul zilei de ieri, 16 august, sotia a fost sunata de doamna de la agentie care s-a ocupat de noi si care i-a spus ca nu poate sa-i primeasca voucherele de vacanta, intrucat le-a trimis dupa efectuarea sejurului, si ca trebuiau trimise inainte de asta. Sotia m-a chemat pe mine la telefon, fiindca eu ma ocupasem inainte de toate demersurile catre agentie si i-am reamintit doamnei despre discutiile noastre trecute si despre faptul ca, in doua convorbiri telefonice diferite avute anterior, mi-a spus exact acelasi lucru, si anume ca rambursarea contravalorii biletului de odihna pe baza voucherelor de vacanta se poate face si dupa efectuarea sejurului. Acum doamna respectiva n-a mai vrut cu niciun chip sa recunoasca ca mi-a furnizat aceasta informatie, iar in momentul in care i-am spus ca-mi rezerv dreptul sa apelez la alte autoritati ale statului competente in materie, a devenit chiar obraznica, spunandu-mi ca "i se cam rupe" de aceste autoritati, ca n-au ce sa-i faca.
Inainte de a reclama situatia in care ne aflam, as dori, daca se poate, cateva pareri avizate cu privire la acest refuz al agentiei de a accepta voucherele (daca el este legal sau nu), precum si cu pasii care ar fi de urmat pentru rezolvarea situatiei.
Multumesc anticipat tuturor celor care vor avea amabilitatea sa-mi dea un sfat competent.
In noua factura emisa pe numele sotiei este inscrisa "noua" modalitatea de plata cu vouchere sau a ramas modalitatea de plata pe care ati utilizat-o initial?
Ati trimis agentiei vreun document privind cesionarea in care sa fie inscris motivul cesionarii sau totul a fost discutat telefonic?
Ideea ar fi ca trebuia sa purtati toata discutia pe email si ati fi avut astfel o dovada scrisa.
Nu s-a incheiat in mod expres un contract cu agentia. Pe site-ul agentiei respective este publicat un document intitulat "Contractul cu turistul", iar pe biletul de vacanta este stipulat faptul ca, prin achizitionarea acestuia, turistul isi asuma faptul ca a luat la cunostinta despre prevederile contractului.
Am studiat si acel contract de pe site-ul agentiei, dar n-am gasit prevederi referitoare la speta mea. Acolo scrie doar ca pachetele turistice se pot achizitiona si cu vouchere de vacanta, cu respectarea prevederilor OUG nr. 8/2009 si sunt mentionate niste prevederi legate doar de posibilitatea anularii de catre turist a rezervarilor in cazul in care acestea au fost achitate cu vouchere de vacanta.
Pe factura emisa sotiei nu s-a precizat nimic referitor la plata prin vouchere de vacanta, iar discutiile au fost doar telefonice.
Mai precizez ca doamna de la agentie cu care m-am "ciorovait" ieri mi-a spus ca-i va trimite sotiei inapoi voucherele de vacanta refuzate, deci nu exista riscul de a ramane fara ele.
Daca in factura emisa pe numele sotiei nu apare modalitatea de plata atunci in ce baza a fost emisa, doar a discutie telefonice?
Din cate am inteles, initial a fost emisa o factura pe numele dvs, iar plata a fost facuta prin virament bancar de pe numele dvs..
Ulterior a fost emisa o alta factura, pe numele sotiei, plata prin virament a ramas valabila? Daca a ramas valabila atunci ar fi trebuit ca pe factura sotiei sa apara "achitat cu OP.....".
Factura pe numele dvs. trebuia stornata.