Buna ziua,
Astfel de practici se incadreaza la publicitate inselatoare, in conf. cu L 158/2008 ce transpune Directiva 2006/114/CE privind publicitatea inselatoare:
"Articolul 5
Pentru a determina dacă publicitatea este înşelătoare trebuie să se ia în considerare toate aspectele acesteia, în special orice informaţie conţinută de aceasta cu privire la:
a) caracteristicile bunurilor sau serviciilor, cum sunt:
disponibilitatea, ...."
"b) preţul sau
modul de calcul al preţului şi condiţiile în care se distribuie bunurile ori
se prestează serviciile"
Art 8 pct 4 solicita: "Clauzele și condițiile generale ale contractului propus trebuie puse la dispoziție destinatarului într-un mod care să îi permită acestuia
să le stocheze și să le reproducă."
Prin urmare este interzisa aparitia informatiei doar la momentul in care dvs efectuati plata, ci faptul ca sunteti obligat sa platiti 4 saptamani minimum trebuie sa apara si in contract - o sectiune din contul utilizatorului sau un email trimis de comerciant. De asemenea faptul ca acest contract se prelungeste X luni trebuie stipulat clar si trimis consumatorului tot intr-o forma care sa ii permita acestuia sa o stocheze si sa o reproduca.
Concluzionand, clauza privind plata trebuie sa fie
clara si trimisa pe suport ce permite stocarea de catre client : cat de plateste, cum se plateste, pe cate luni, din ce cont.
Prin urmare, dvs trebuie sa urmati pasii de mai jos:
- notificati BANCA in scris, cu solicitare de confirmare de primire, faptul ca in data X, ora Y, s-a efectuat o plata catre societatea Z, cu denumirea...., sediul in ..., CUI ... (sunt obligati sa le aiba pe site) cu incalcarea obligatilor legale ..... (mentionati care), fapt ce a dus la inselarea dvs prin utilizarea unei publicitati inselatoare, incalcandu-se legea. Prin urmare contestati si blocati orice plata efectuata sau viitoare.
- puteti efectua si alte schimbari - inchidere cont, anulare card cu stergerea nr acestuia din baza de date a bancii, etc. Consultati-va si cu banca, solicitati la rel clienti sa vb cu cineva specializat in aceste "practici".
- faceti printscreen la informatia oferita in contul dvs. Daca puteti relua procesul de plata, sa faceti inca o data printscreen si la mentiunea lor de doar 4 sapt, nu X luni, este perfect. Daca nu, in reclamatie doar descrieti procedura inselatoare a comerciantului.
- copiati toate informatile trimise de comerciant dvs.
Faceti reclamatie catre ANPC si Centrul European al Consumatorilor din Romania (
[ link extern ] /).
Anterior efectuarii, mergeti la Asociata pt protectia consumatorilor (
[ link extern ] )
care va ghideaza privind drepturile dvs legislative incalcate si va ajuta sa efectuati corect si complet reclamatile. Apelati cu incredere la ei, directorul centrului este un om deosebit, jurist si economist, dr in economie si profesor la ASE unde preda protectia consumatorilor.
Tinand cont de practicile inselatoare, cred ca sunteti indreptatit sa solicitati si returnarea tuturor sumelor platite in cazul in care banii vi s-au luat deja. Sa speram ca nu vi s-a debitat cardul.
Nu va lasati inselat si nu renuntati! Sunteti consumator european, iar legislatia va protejeaza impotriva tuturor acestor practici inselatoare!