Buna ziua,
Imi pare rau de situatia dvs, dar totusi trebuie sa luati in consideratie faptul ca acum v-ati confruntat cu raul cel mai mic. V-ati fi putut trezi in prima zi de concediu in tara de destinatie, obositi si fara cazare, obligati sa dormiti in masina sau, si mai rau, pe plaja, precum li s-a intamplat altor turisti inselati. Intr-un fel, din doua rele sunteti in situatia mai putin rea.
Ce puteti face:
- sub nicio forma sa nu mergeti la destinatie, demersul acesta costisitor pt dvs nu isi are sensul, in mod special daca transportul era inclus in pachetul turistic platit. Nu veti face decat sa cheltuiti bani si sa va suparati si mai rau.
- cititi foarte bine clauza contractuala legata de rezilierea contractului, sunt obligati sa o aiba. In mod firesc, agentia tb sa va notifice cu cel putin 15 zile anterior plecarii si sa va ofere compensatii banesti sau posibilitati alternative de petrecere a sejurului platit. Modalitatea in care dvs sustineti ca s-au comportat este una absolut socanta si ma face sa ma intreb daca agentia respectiva este inregistrata sau nu la ANT. Posibil sa nu fie si sa comercializeze servicii fara a se achita de obligatile sale legale de inregistrare.
- efectuati un apel telefonic inregistrat catre agentie prin care sa puteti dovedi ulterior toate informatile mentionate mai sus de dvs privitor la spusele lor si solicitati sa va anunte oficial,
in scris, cu confirmare de primire, de rezilierea contractului si de motivul rezilierii, precum si modalitatile de respectare a clauzei privind anularea calatoriei realizata unilateral de catre agentie.
- solicitati si in scris (reclamatie depusa la ei cu nr de inregistrare, scr cu confirmare de primire sau email cu confirmare de primire) sa va comunice oficial cele mentionate mai sus. Dvs aveti obligatia sa raspundeti in 5 zile de la primirea raspunsului din partea agentiei.
- deoarece legislatia este in schimbare iar contractul dvs acopera cumva atat legislatia veche cat si cea noua, speta este un pic mai complicata, de aceea va sfatuiesc sa va adresati cu incredere Asociatiei de prot. a consumatorilor - link:
[ link extern ]
pentru indrumare juridica privitor la: efectuarea unei reclamatii inregistrate catre agentia care a anulat calatoria din motive ce nu va sunt imputabile (si solicitarea de despagubiri sau posibilitati alternative de a petrece sejurul dvs, cf. contractului si legislatiei in vigoare), respectiv efectuarea unei reclamatii inregistrate catre autoritatea nationala pt protectia consumatorilor ANPC si unei a 3-a reclamatii catre Min Turismului, ANT - Autoritatea nationala de turism (link
[ link extern ] .
Dvs va puteti adresa si unui avocat pt actionarea in instanta a acestei "agentii", de asemenea puteti sa faceti publica patania dvs, cu agentia si hotelul respectiv astfel incat sa nu mai insele si alti consumatori. Dar in mod special cred ca ar tb sa vorbiti cu un avocat specializat pe penal deoarece mi se pare o inselaciune ce a facut patronul acelui hotel si cred ca e esential sa depuneti si o plangere penala. Acum, depinde foarte mult de jurisdictie, de legislatie, iar un avocat va poate indruma corect. Si, de ce nu, solicitati in scris si politiei romane sa va indrume unde sa depuneti plangere, explicand pe larg speta si demersurile dvs - au date de contact pe site. Nu se poate ca un escroc sa fuga cu banii atator clienti si sa nu i se intample nimic!
Va doresc mult succes in demersurile dvs impotriva acestei "agentii" cu comportament halucinant si a hotelului, iar daca imi permiteti, va sfatuiesc ca data viitoare sa folositi direct site-urile de rezervari, dar DOAR pe cele care NU debiteaza conturile de card decat dupa incheierea sejurului si sa fiti foarte atent la cheltuielile care va apar pe card, deoarece acelea pot fi contestate prin procedura bancii, intr-un timp suficient.
Fiti perseverent si NU renuntati sub nicio forma la drepturile dvs de consumator european!