avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 237 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Recuperări de creanţe, datorii, ... Anulare vacanță în Grecia de către agenția de ...
Discuție deschisă în Recuperări de creanţe, datorii, Probleme cu băncile

Anulare vacanță în Grecia de către agenția de turism fără nicio alternativă, ba chiar ni s-a sugerat să mergem la locația din Grecia și să ne “țigănim” cu proprietarul vilei. Ce putem face în situația aceasta?

Buna ziua. Am si eu o intrebare legata de urmatoarea speta: Am achitat o vacanta in 2 transe( dec 2017 si ian 2018) pentru luna septembrie 2018. Plecarea era astazi la orele 20.00 din Bucuresti si ieri in jurul orelor 17.00 am fost sunati si ni s-a comunicat de catre agentie ca sejurul se anuleaza deoarece proprietarul vilei nu mai confirma cazarea si nu raspunde la telefon. Cei de la agentia de turism ne-au mai comunicat ca nu ne pot oferi ceva similar si nici banii pe cazare si transport nu ni mai poate restitui deoarece banii sunt la proprietarul vilei. Ni s-a sugerat de catre cei de la agentie sa ne luam transport si sa mergem la locatia din grecia si sa ne “tiganim” acolo ca ei nu au ce face in situatia aceasta. Ce putem face in situatia aceasta? Avem contract, chitante si facturi de la agentia de turism. Va multumesc.
Ultima modificare: Marți, 4 Septembrie 2018
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: CatalinaO , utilizator 14:08, 6 Septembrie 2018
4 din 4 utilizatori consideră
acest răspuns util
Buna ziua,

In aceasta situatie, agentia de turism era obligata la restituirea sumelor de bani potrivit Directivei nr. 2015/2302 care a intrat in vigoare la data de 1 iulie 2018.

Pentru a asigura eficienta directivelor, Curtea Europeana de Justitie a stabilit prin doctrina sa efectul direct al acestora .Efectul direct al directivelor confera particularilor posibilitatea de a invoca prevederile directivelor in situatia in care statul membru nu implementeaza directiva, o implementeaza partial sau defectuos.

Pana la acest moment, din cate stiu eu, directiva nu a fost transpusa, exista doar un proiect de ordonanta care este in discutie. INSA, dumneavoastra beneficiati de drepturile prevazute in Directiva (dreptul de a va fi restituite sumele de bani achitate) chiar daca aceasta nu a fost implementata.

Mai mult decat atat, aceasta obligatie, de a restitui sumele de bani in aceasta situatie, subzista si sub vechea reglementare, Directiva 90/314/CEE implementata in dreptul national prin OUG 107/1999. chiar daca in situatia de fata nu va mai este aplicabila.

Astfel, puteti formula o actiune in pretentii pentru a solicita recuperarea sumelor de bani achitate si eventualele despagubiri.

O zi buna,
Av. Jasmine Oancea
Ultima modificare: Luni, 3 Septembrie 2018
Cabinet de Avocat - Oancea Jasmine, Avocat
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Ordonanța Guvernului nr. 2/2018 privind pachetele de servicii de călătorie și serviciile de călătorie asociate prevede obligații suplimentare care au ca scop protejarea consumatorului de riscul insolvenței agentului de turism, urmând să se aplice din 2 septembrie 2018. Insa nu cred ca vi se aplica, pt ca dv ati achizitionat sub legislatia anterioara, plus ca nu pare a fi vorba despre insolventa, desi... ; trebuie vazut textul ordonantei. Intrebarea mea este totusi daca sunteti sigura ca acesta este adevarul, ce vi s-a spus. Numai de la agentie stiti asta? si daca ei nu au achitat in Grecia si de aceea nu va puteti duce? daca vorbiti engleza, ati putea discuta direct in Grecia, totusi, sa va lamuriti si cu partea cealalta. In general, in viata, am vazut ca nimic nu e ce pare a fi de prima data.
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
ordonanta s-a adoptat, a intrat in vigoare in 2 septembrie. trebuie insa vazut textul, eu nu am avut preocupari recente in acest domeniu si nu am studiat continutul, insa stiam ca s-a adoptat

Cabinet de Avocat - Oancea Jasmine a scris:

Pana la acest moment, din cate stiu eu, directiva nu a fost transpusa, exista doar un proiect de ordonanta care este in discutie.

1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Agentia de turism este obligata atat prin abrogata Ordonanta 107/1999 cat si prin actuala Ordonanta 2/2018 sa verifice unitatile de cazare, sa ofere alternative in situatia in care serviciile platite nu mai pot fi efectuate sau sa va dea banii inapoi.

[quot]Art. 15
În cazul în care agenţia de turism este nevoită să modifice una dintre prevederile esenţiale ale contractului, aceasta are obligaţia să informeze turistul cu cel puţin 15 zile înainte de data plecării, iar acesta este obligat să comunice agenţiei de turism, în termen de 5 zile de la primirea înştiinţării, hotărârea sa de a opta fie pentru:
a) rezilierea contractului fără plată de penalităţi;
b) acceptarea noilor condiţii ale contractului.
Art. 16
În cazul în care turistul reziliază contractul conform prevederilor art. 15 sau agenţia de turism anulează călătoria turistică înaintea datei de plecare, turistul are dreptul:
a) să accepte la acelaşi preţ un alt pachet de servicii turistice de calitate echivalentă sau superioară, propus de agenţia de turism;
b) să accepte un pachet de servicii de calitate inferioară, propus de agenţia de turism, cu rambursarea imediată a diferenţei de preţ;
c) să i se ramburseze imediat toate sumele achitate în virtutea contractului.
Art. 18
În cazurile menţionate la art. 15 şi 16 turistul are dreptul să solicite agenţiei de turism şi o despăgubire pentru neîndeplinirea prevederilor contractului iniţial, cu excepţia cazurilor în care:
a) anularea s-a făcut datorită nerealizării numărului minim de persoane menţionat în contract, iar agenţia de turism a informat turistul în scris, în termenul menţionat în contract, termen care nu poate fi mai mic de 15 zile calendaristice premergătoare datei plecării;
b) anularea s-a datorat unui caz de forţă majoră, prin acesta înţelegându-se circumstanţe anormale şi imprevizibile, independente de voinţa celui care le invocă, şi ale căror consecinţe nu au putut fi evitate în ciuda oricăror eforturi depuse, în aceasta nefiind incluse suprarezervările;
c) anularea s-a făcut din vina turistului.
Art. 21
(1) Pentru daunele materiale cauzate de nerespectarea de către agenţia de turism organizatoare a serviciilor cuprinse în contract, responsabilitatea acesteia privind despăgubirea turistului nu poate depăşi de două ori preţul pachetului de servicii turistice înscris în contract.


Cu alte cuvinte, aveti dreptul inclusiv la o despagubire.
Eu va sugerez sa formulati in scris o reclamatie agentie de turism, in baza articolelor de mai sus din Ordonanata 107/1999. O formulare simpla in care povestiti ce s-a intamplat, la final invocati articolele si legea expusa mai sus. Obtineti si un numar de inregistrare, daca nu vor, o trimiteti prin Posta sau Curier cu confirmare de primire..
Daca tot nu vor sa va intelegeti, reclamatie la Protectia Consumatorului si la Ministerul Turismului.
Desigur, va ramane si varianta instantei.

Succes!
Ultima modificare: Miercuri, 5 Septembrie 2018
CatalinaO, utilizator
Buna ziua,

Imi pare rau de situatia dvs, dar totusi trebuie sa luati in consideratie faptul ca acum v-ati confruntat cu raul cel mai mic. V-ati fi putut trezi in prima zi de concediu in tara de destinatie, obositi si fara cazare, obligati sa dormiti in masina sau, si mai rau, pe plaja, precum li s-a intamplat altor turisti inselati. Intr-un fel, din doua rele sunteti in situatia mai putin rea.

Ce puteti face:
- sub nicio forma sa nu mergeti la destinatie, demersul acesta costisitor pt dvs nu isi are sensul, in mod special daca transportul era inclus in pachetul turistic platit. Nu veti face decat sa cheltuiti bani si sa va suparati si mai rau.
- cititi foarte bine clauza contractuala legata de rezilierea contractului, sunt obligati sa o aiba. In mod firesc, agentia tb sa va notifice cu cel putin 15 zile anterior plecarii si sa va ofere compensatii banesti sau posibilitati alternative de petrecere a sejurului platit. Modalitatea in care dvs sustineti ca s-au comportat este una absolut socanta si ma face sa ma intreb daca agentia respectiva este inregistrata sau nu la ANT. Posibil sa nu fie si sa comercializeze servicii fara a se achita de obligatile sale legale de inregistrare.
- efectuati un apel telefonic inregistrat catre agentie prin care sa puteti dovedi ulterior toate informatile mentionate mai sus de dvs privitor la spusele lor si solicitati sa va anunte oficial, in scris, cu confirmare de primire, de rezilierea contractului si de motivul rezilierii, precum si modalitatile de respectare a clauzei privind anularea calatoriei realizata unilateral de catre agentie.
- solicitati si in scris (reclamatie depusa la ei cu nr de inregistrare, scr cu confirmare de primire sau email cu confirmare de primire) sa va comunice oficial cele mentionate mai sus. Dvs aveti obligatia sa raspundeti in 5 zile de la primirea raspunsului din partea agentiei.
- deoarece legislatia este in schimbare iar contractul dvs acopera cumva atat legislatia veche cat si cea noua, speta este un pic mai complicata, de aceea va sfatuiesc sa va adresati cu incredere Asociatiei de prot. a consumatorilor - link: [ link extern ]
pentru indrumare juridica privitor la: efectuarea unei reclamatii inregistrate catre agentia care a anulat calatoria din motive ce nu va sunt imputabile (si solicitarea de despagubiri sau posibilitati alternative de a petrece sejurul dvs, cf. contractului si legislatiei in vigoare), respectiv efectuarea unei reclamatii inregistrate catre autoritatea nationala pt protectia consumatorilor ANPC si unei a 3-a reclamatii catre Min Turismului, ANT - Autoritatea nationala de turism (link [ link extern ] .

Dvs va puteti adresa si unui avocat pt actionarea in instanta a acestei "agentii", de asemenea puteti sa faceti publica patania dvs, cu agentia si hotelul respectiv astfel incat sa nu mai insele si alti consumatori. Dar in mod special cred ca ar tb sa vorbiti cu un avocat specializat pe penal deoarece mi se pare o inselaciune ce a facut patronul acelui hotel si cred ca e esential sa depuneti si o plangere penala. Acum, depinde foarte mult de jurisdictie, de legislatie, iar un avocat va poate indruma corect. Si, de ce nu, solicitati in scris si politiei romane sa va indrume unde sa depuneti plangere, explicand pe larg speta si demersurile dvs - au date de contact pe site. Nu se poate ca un escroc sa fuga cu banii atator clienti si sa nu i se intample nimic!

Va doresc mult succes in demersurile dvs impotriva acestei "agentii" cu comportament halucinant si a hotelului, iar daca imi permiteti, va sfatuiesc ca data viitoare sa folositi direct site-urile de rezervari, dar DOAR pe cele care NU debiteaza conturile de card decat dupa incheierea sejurului si sa fiti foarte atent la cheltuielile care va apar pe card, deoarece acelea pot fi contestate prin procedura bancii, intr-un timp suficient.

Fiti perseverent si NU renuntati sub nicio forma la drepturile dvs de consumator european!
Ultima modificare: Joi, 6 Septembrie 2018
Raluca Dudescu, Consultant managementul calitatii

Alte discuții în legătură

Recuperare sume platite agentiei de turism fara a beneficia de serviciile contractate enesabin enesabin Rezumat situatie: - cumparat sejur (cazare+demipensiune+transport); - agentia de turism a intocmit 2 contracte(unul pentru cazare/demipensiune, altul pentru ... (vezi toată discuția)
Faliment agentie de turism bogdanmihaisavu bogdanmihaisavu Buna ziua, Am cumparat/achitat integral un pachet turistic pentru Martie 2018 printr-o agentie partenera Omnia Turism. In contract este specificat faptul ca ... (vezi toată discuția)
Contract de prestari servicii Mihaela_Sim Mihaela_Sim Buna ziua, Am incheiat un contract de servicii de calatorie( croaziera) si vroiam sa stiu daca pot anula contractul in baza noii situatii pricinuita de ... (vezi toată discuția)