va rog din suflet sa ma lamuriti intr-o problema.Din dec 2008 sunt administrator financiar la un grup scolar si printre alte atributii trbuie sa fac si inventarele.Fiind in aceasta situatie am constata urmatoarele:
-listele de inventar aferente anului 2007 sunt calculate eronat (cu plusuri si minusuri la mijloace fixe) iar suma de pe toate listele (5 gestionari) cumulata nu coincide cu valoarea evidentiata in balanta pentru "mijloace fixe".Cu toate acestea fostul administrator a incheiat procesele verbale de finalizare a inventarului in care s-a precizat "ca nu sunt diferente-plus sau minus -in inventar fata de situatia reflectata in balanta.Deoarece aceasta situatie nu a fost corectata cumva la acel moment evident ca diferenta de atunci(1.128.126 ron!!!!) se regaseste si acum.Mai mult in evidenta informatizata a programului de contabilitate privind gestiunea nu sunt evidentiate analitic pe fiecare gestionar care sunt mijloacele fixe care la au in inventar astfel ca nu pot sa stabilesc carui gestionar ii revin diferentele.Listele de inventar prezentate de gestionari pentru valorificare sunt pur si simplu niste copii ale listelor din anii precedenti.Mentionez ca fostul administrator financiar inca lucreaza in unitate.
ce ma sfatuiti sa fac in acest caz?cine este vinovat de aceasta lipsa din gestiune?
Faceti o adresa catre departamentul de contabilitate prin care veti enumera toate neregulile. Ma intreb insa cum anume ati fost de acord sa preluati aceste gestiuni, nu ati verificat atunci? Incercati in prima faza sa discutati cu responsabilul de la contabilitate si daca nu se rezolva depuneti adresa scrisa. Mult succes!
ideea este ca nu am preluat in scris aceasta gestiune la momentul angajarii deoarece fostul administrator financiar era in concediu medical(TBC) si a profitat de aceasta situatie pentru a nu mai avea atunci nici o legatura cu scoala.In momentul revenirii la scoala s-a pus problema rezolvarii situatiilor pe care le-am gasit (mai sunt si altele).problema este ca la scoala nu prea avem compartiment contabilitate si singurul contabil din scoala sunt eu.Sa prezint printr-un referat situatia directorului si Consiliului de adminstratie?Cine si ce masuri se pot lua impotriva celui vinovat?
Cum nu aveti contabilitate in scoala ? Cine plateste cheltuielile ? Cine tine evidenta contabila ?
Dumneavoastra ati preluat gestiunea printr-un proces verbal de predare-primire ?
Conform legii, ordonatorul de credite, ar trebui sa dea o dispozitie de constituire a unei comisii de inventariere, din care daca sunteti gestionar, nu aveti voie sa faceti parte. Comisia numara, cantareste , masoara....si dupa aceea prezinta intr-un proces verbal, tot ordonatorului de credite, rezultatele inventarierii. Acesta este obligat de lege sa ia masuri pentru clarificarea situatiei. Eu va doresc sa nu fi preluat prin semnatura o gestiune care prezenta faptic lipsa spusa de dvs.
Daca aveti contabilitate proprie, ordonatorul de credite este directorul.