Ma poate lamuri cineva legat de contributiile PFA, si cum ar fi cel mai bine ca si optiune sa fac in cazul in care as infiinta in sept. 2018, si prestare de servicii ar fi dirigentie de santier si RTE?
Pentru un pfa veti plati impozitul pe venit de 10%.
Daca venitul estimat a se realiza pentru anul curent este cel puțin egal cu nivelul a 12 salarii minime brute pe țară, recalculat corespunzător numărului de luni rămase până la sfârșitul anului fiscal, sunteti obligat si la plata contributiilor sociale de sanatate si pensie. Veti depune declarația unica în termen de 30 de zile de la data producerii evenimentului adica de la data d infiintare pfa. Salariul minim brut pe țară garantat în plată, este cel în vigoare la data depunerii declarației.
La un pfa venit inseamna valoarea pe care ati incasat-o efectiv nu cand ati completat factura, similar o cheltuiala o luati in seama la calculul impozitului pe venit atunci cand s-a facut plata.
Veti avea de completat registrul jurnal de incasari si plati in care treceti valorile de la venituri si cheltuieli doar pe baza documentului justificativ al incasarii si platii adica chitanta, bon fiscal si extras de cont daca faceti operatiuni de incasare si plata prin contul bancar al pfa.
1. In cazul in care incasarile vor fi si din salarii - pe contul atasat cardului, poate fi declarat si pt, obtinere venituri din activitati independente PFA?
2. Jurnalul de incasari si plati, chitanta si facturier (daca mai sunt si alte documente de avut in vedere, spuneti-mi, va rog) de unde le pot procura?
3. Am inteles ca trebuie ca aceste documente sa fie numerotate in baza unei decizii (in cazul in care eu sunt PFA) cine, cui face decizie?
4. Dupa ce se termina cu inregistrarea la ONRC, am inteles ca se ajunge si la ANAF - ce pasi trebuiesc parcursi acolo?
5. legat de codul caen - urmeaza sa aleg - 7112 Activitati de inginerie si consultanta tehnica legate de acestea - ar fi bine ales (pt. dirigentie de santier si RTE - responsabil tehnic cu executia) + 749 "Alte activitati profesionale, stiintifice si tehnice" - in cazul prestarilor de activitati SSM - sanatate si securitate in munca + PSI
Va veti deschide cont bancar pe pfa.
Jurnalul de incasari si plati, registrul inventar, chitanta si facturier de pe la librarii
Dumneavoastra dati acea decizie la inceputul activitii pfa si apoi continuati la fiecare inceput de an.
Va spun ce acte sa duceti cei de la finante.
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.