Buna ziua,
imi infiintez un PFA si sunt cateva intrebari la care nu gasesc raspunsul:
1. Cum contorizez cheltuielile pe care le fac pe un PFA penru a le scade din venit (benzina, factura telefon etc) - trebuie doar sa pastrez bonurile fiscale?
2. Am nevoie de un cont bancar separat , special pt PFA unde sa incasez venitul?
3. Pot folosi un sistem de facturare online , sugestii?
4. impozitele si taxele trebuie sa le platesc anual? nu le pot plati si trimestrial macar?
5. Mi s-a spus ca trebuie platit 10% din profit si restul (approx 25%) pensie si sanatate daca profitul e mai mare de salariul minim brut (1900 RON luna), este relevant?
1. Achizitiile pe pfa de materii prime, materiale, bunuri de natura mijloacelor fixe sau de inventar le faceti doar cu fatura si chitanta sau bonul fiscal ca documente de plata. La carburant doar cu bonul fiscal dar luat pe firma, nu pe persoana fizica cu codul fiscal primit de la finante.
2. Da.
3. Nu chiar nu e recomandat. Facturier cumparat pe care sa scrieti cu pixul sau un programinfomati de editare si listare facturi.
4. La pfa veti plati anual (adica oricand in timpul anului pana pe 15 martie a anului viitor sa pana pe 15 decembrie anl curent pentru a beneficia de o reducere de 5%) imoozitul pe venit aplicad 10% la venit brut-cheltuieli deductible (fara contributii sociale),
Daca valoarea care rezulta din diferenta de mai sus este peste valoarea a 12 salarii minime anuale adica in acest an plafonul este 22800 lei, veti plati si cass 10% si cas 25% ambele aplicate la valoarea plafonului anual.
Veti depune decalratia unica in maxim 30 de zile de la infiintarea pfa si apoi alta pana pe 15 martie anul urmator cu rezultatele anului precedent. Veti completa registrul jurnal de incasari si plati si registrul inventar.
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.