Va rog sa mă lămuriți daca o comanda făcută și sistată, pe motivul că persoana care a solicitat produsul respectiv ,la rândul lui a renunțat ,poate sau are un rol într-un proces intre cei doi parteneri în situația în care voi fi chemat în judecată. Menționez că nu exista niciun contract intre noi la momentul depunerii comenzii și vreau să mai știu ce lege reglementează raporturile comerciale dintre doi parteneri in situația vânzării cumpărării.
trandafir2
Moderator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Daca comanda nu a fost facuta sub conditie, inseamna ca, in mod normal, ea trebuie onorata si trebuie platita. Pe de alta parte, contractul este acordul de vointe, intelegerea partilor, si nu neaparat inscrisul constatator al acordului. Mai mult, ar trebui precizat daca exista o obisnuinta, o practica, in ceea ce priveste raporturile contractuale intre partile in discutie. Legislatia incidenta se regaseste in norme de drept civil, de drept comercial si, dupa caz, din legi speciale.
In urma câștigării unei licitații de către un operator economic,acesta din urmă ,a făcut o comanda pentru produsele pe care le-a ofertat la licitație,către furnizorul sau. Furnizorul in cauză, a oferit o fisa tehnica in care a descris produsele că fiind corespunzătoare cu cerințele autorității contractante ,când de fapt acestea nu erau și astfel operatorul economic a fost indus în eroare cu privire la produsele comandate de acesta. Autoritatea contractanta aflând de eroarea comisa ,a dorit anularea licitației ,iar operatorul economic a rămas cu comanda necorespunzătoare.
In primul mesaj ati scris "... comanda ... sistată, pe motivul că persoana care a solicitat produsul ...a renunțat", iar in cel de-al doilea mesaj ati scris ca, de fapt, "...produsele ...nu erau corespunzătoare cu cerințele autorității contractante", caz in care trebuie lamurit precis care este situatia de fapt care a generat litigiul, pentru ca una-i una si alta-i alta in ceea ce priveste raspunderea contractuala in cazul (sumar) prezentat. Totusi, un fapt pozitiv pare ca se releva in aceasta poveste si anume ca produsele necorespunzatoare nu au fost livrate in acest mod catre autoritatea contractanta.
Da ,am scris că s-a renunțat la comanda ,dar nu am precizat motivul, întradevăr. Produsele nu au fost corespunzătoare însă greșeala s-au datorat furnizorului ,ci nu operatorului economic ,întrucât acesta a falsificat actul tehnic care descria produsele. Așadar ,după ce autoritatea contractantă a renunțat sau mai bine spus anulat comanda , operatorul economic este obligat să mai plătească comanda și să o preia ,data fiind situația?
~ interventie moderator - mesajele imediat anterioare nu se citeaza, fara sens, in intregime ~
Este impropriu spus "...operatorul economic este obligat să mai plătească comanda...?" (sau "sa nu mai plateasca comanda"), pentru ca, v-am spus mai sus, daca comanda nu a fost facuta/data sub conditie, in principiu ea trebuie achitata. Insa in speta dvs nu asa se pune problema, ci se pune in sensul in care daca nu se ajunge la o intelegere amiabila intre parti (operatorul economic si furnizor), atunci, intr-un eventual litigiu pot fi invocate anumite exceptii de drept material, gen de neexecutare sau de executare necorespunzatoare a contractului ori, dupa caz, a ofertei furnizorului. Deci problema se poate pune, insa un pic altfel fata de raspunsul asteptat de dvs, insa probabil cu aceleasi efecte in final (sa scapati de obligatia de plata).
Cum sa procedez
catalyna37
am 2 furnizori de produse alimente X si Y pe achizitie directa
X fara contract incheiat achizitionam produse pe baza de factura, comanda, referat si Y cu ... (vezi toată discuția)