Un sediu - fie el principal sau secundar - de persoana juridica nu beneficiaza de aceeasi protectie legala ca un domiciliu de persoana fizica. Autoritatile publice au drept de control, de intrat in orice sedii de persoane juridice, chiar daca acestea au declarate functiuni care nu sunt pentru public. Poate intra si ANAF, si ITM, si alte autoritati.... nu tine juridic ideea cu "spatiu privat". Cat despre aplicabilitatea legislatiei antifumat - daca analizam expunerea de motive a legii, constatam ca scopul ei principal este sa descurajeze consumul de tutun si sa ingreuneze accesul al tutun, cu scopul reducerii treptate a numarului de fumatori si a a cantitatii de tutun consumate. Prin urmare, o interpretare teleologica a textului legal ar trebui sa duca in opinia mea la concluzia ca in sensul acestei legi trebuie asimilate spatiilor efectiv publice si cele care permanent sau temporar (de exemplu prin inchirierea unui bar sau restaurant) nu sunt deschise publicului ci doar membrilor unei asociatii sau angajatilor unei firme sau parintilor copiilor unei clase sau stundentilor unei facultati etc. Adica o interpretare extensiva a notiunii de "public" asa cum e si cea din dreptul penal, unde e considerat public orice depaseste cercul normal al unei familii, deci ceva comis intr-un grup de cativa prieteni e fapta "in public" . In aceasta interpretare, acea abordare ar arata ca o tentativa de eludare a prevederilor legale antifumat. O interpretare contrara ar duce la concluzia ca prevederile legale privind autorizari sau interdictii ar putea fi usor eludate prin proclamarea ca private, deschise doar membrilor, a unui numar nedefinit de hoteluri, restaurante, magazine, orice alte spatii de servicii, care astfel ar fi scoase de sub incidenta tuturor prevederilor legale privind autorizarea si controlul spatiilor destinate serviciilor de piata - autorizare sanitara, sanitar-veterinara, de protectia muncii, antifumat, de securitate la incendiu.... si iti faci card in "asociatia nationala a fumatorilor" care are mii de sedii.... sau "asociatia prietenii magazinelor pentru cumparatorii cu ochi albastri" sau in "asociatia sportivilor carora nu le plac brunetii" etc. si mare parte din spatiul public ar putea astfel deveni aparent privat si deci scos de sub incidenta legislatiei de protectia consumatorului si a celei antidiscriminare etc.... Ca in directia asta poate duce o interpretare ca cea propusa de asociatia in cauza. Chiar si daca spatiul era proprietatea unei persoane fizice ce pretinde ca ceilalti sunt invitatii sai, daca se dovedeste ca numarul de participanti, relatiile dintre ei, frecventa acelor evenimente depasesc cadrul firesc, ar putea sa se puna legitim problema unei simulatii....