Buna ziua, Stiu ca in cazul in care sediul social al unei Asociatii este declarat in cadrul unui apartament, e necesar sa obtin acordul scris de la vecinii cu peretii comuni si de la Asociatia de Proprietari. Intrebare: Acest acord trebuie autentificat la notar ? Multumesc
Nu. Este un formular in care in partea de sus este acordul scris de la vecinii, apar numele, date din buletin si semnaturile vecinilor implicati iar in partea de jos acordul de la Asociatia de Proprietari cu semnaturile si stampila corespunzatoare.
As mai avea o intebare...In cazul in care sediul social este declarat intr o casa...care totusi are pereti comuni ...e necesar acordul vecinilor?
multumesc
Depinde de instanta. Unele judecatorii nu cer niciun act de la vecini sau asociatia de proprietari, altele cer numai daca rezulta ca urmeaza sau ar putea urma sa se desfasoare activitati specifice cu membrii sau cu publicul sau beneficiarii la acel sediu sau nu se mai locuieste acolo ci devine efectiv sediu de persoana juridica.... daca in contractul de inchiriere sau comodat scrie ca nu se vor desfasura la sediu asemenea activitati si ramane in continuare in fapt locuinta, logic nu ar trebui sa se ceara acordul venicilor sau al asociatiei de proprietari, dar totusi unele instante cer..... desi nu sunt incidente dispozitiile art.40 din Legea 196 / 2018, pentru ca in asemenea situatii nu se schimba destinatia spatiului, Acel model de acord de care se tot vorbeste este facut de ONRC pentru societati, nimic nu ii indica aplicabilitatea in cazul ONG-urilor....