Buna ziua, doresc sa infiintez un ONG si chit ca am mai citit raspunsuri si aici, si in alte surse, nu imi este complet clar procedura deschiderii unei sucursale. In cazul meu nu vor fi angajati, si voi desfasura eu activitatea aici (munca de birou). Sucursala va fi in alt judet fata de sediul social (principal).
Va trebui sa inscriu sucursala la judecatoria judetului de care apartine? am gasit informatii contradictorii, unele surse spun ca nu mai trebuie declarat nimic, altele spun ca trebuie declarata la registrul de asociatii si fundatii. Din ce am citit eu pe portalul Ministerului de Justitie trebuie declarata sucursala la judecatoria de care apartine asociatia in sine (deci judetul sediului principal), dar se mentioneaza doar dupa ce se face sedinta pentru asta, nu se specifica nimic de statut.
O pot mentiona direct in statutul asociatiei, sau o pot deschide doar dupa o sedinta in care vom decide acest fapt (deschiderea sucursalei)? Daca da, ce ar mai trebui sa mentionez in statut, in legatura cu sucursala?
Va multumesc. Este greu de navigat in lumea legala, fara cunostinte in prealabil in domeniu, si cu informatii contradictorii gasite pe net (sau invechite).
Întâi înființați asociația, o înregistrați la judecătorie, care se ocupă de înscrierea în Registrul Asociațiilor și Fundațiilor, dacă asociația este constituită numai din persoane fizice. Apoi organizați prima adunare generală în condițiile prevăzute în statut și hotărâți deschiderea sucursalei.
Procedura deschiderii unei sucursale este prevăzută în ORDONANȚA nr. 26 din 30 ianuarie 2000 cu privire la asociații și fundații, Art. 13^1:
(1) Asociatia își poate constitui sucursale, ca structuri teritoriale fără personalitate juridică.
(2) Sucursalele se constituie prin hotărâre a adunării generale.
(2^1) Sucursalele îşi pot desfăşura activitatea numai după înscrierea lor în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor. Cererea de înscriere, însoţită de hotărârea adunării generale, se va depune la grefa judecătoriei în a cărei circumscripţie îşi are sediul asociaţia, prevederile art. 8-12 aplicându-se în mod corespunzător.
(3) Sucursalele desfășoară activitățile date în competența lor de către asociație.
radumititean
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
in completarea raspunsului pe care deja l-ati primit: Trenbuie fie prin statut, fie prin regulamentul inten sau hotararea AG de infiintarea socursalei sa stabiliti in concret ce atributii are, ce autonomie are, ce structura de administrare, care vor fi relatiile intre ea si organizatia -mama....
Si sunt cazuri de judecatorii are au acceptat sa exista in start de la infiintare si sucursale, dar majoritatea interpreteaza legea asa cum vi s-a explciat deja, in sensul ca sa dobandeasca personalitate juridica si abia apoi sa infiinteze sucursale, Si nu e practica unitara nici ref. inscrierea sau nu in statut a existentei sucrsalei., Ca OG 26/2000 nu cere asta, dar sunt unitati ANAF care refuza sa o inregistrez ca sediu secundar daca nu apare expres si in Statut, nu doar in extrasul RAF....
multumesc! daca nu desfasor activitate la sediul principal, trebuie sa mentionez asta in statut, sau nu e necesar; trebuie sa trec asta in contractul de comodat? multumesc
radumititean
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
chestia cu desfasurat sau nu activitate la sediul social e importanta daca acel sediu social e declarat intr-un apartament dintr-un condominiu ( ex.bloc) ca in functie de asta e sau nu nevoie de acceptul vecinilor si asociatiei de proprietari. Altfel nu are importanta la infiintarea asociatiei sau modificarea sediului social. Unele instante considera ca se aplica prin analogie si la deschis sucursale sau orice alte sedii secundare, si e logic sa fie asa, prin urmare e recomandabil sa procedati la fel - daca e intr-un condominiu, si nu va fi activitate desfasurata acolo, sa apara asta explicit in contractul de comodat sau inchiriere si eventual in functie de practica acelei instante, si sa existe o declaratie a organului care a decis stabilirea acelui sediu secundar, pe care sa o depuneti impreuna cu decizia de infiintare sucursala respectiv de stabilire sau mutare sediu social... Nu e necesar sa scrie in statut ( respectiv in decizia de infiintare sucursala sau alt sediu secundar) daca va fi sau nu la acel sediu desfasurata activitate efectiva. Pentru ca la ONG-uri nu exista, cum exista la firme si al PFA, acea autorizare pe proprie raspundere, dpdv al protectiei muntii sau a altor chestii, odata cu stabilirea sediului social (principal) sau deschiderea de puncte de lucru....
sediul social este la bloc intr-adevar, nu intentionez sa am activitate tocmai pentru a evita necesitatea obtinerii acordului vecinilor, ceea ce posibil sa imi fie greu aici. am mai citit (din pacate nu mai stiu unde ca m-am tot documentat zilele astea) ca daca nu desfasor activitati cu membrii asociatiei sau activitati comerciale nu am nevoie nici atunci de semnatura vecinilor (de ex. daca sediul e doar pentru corespondenta si munca administrativa, de birou). asa este?
de asta deschid sucursala din celalalt judet, care este la casa, ca sa am totusi un sediu oficial unde se va desfasura munca (in totalitate de birou in primii ani). Am un perete comun cu un vecin aici, dar avem numere cadastrale diferite, doua intrari separate. Din cauza asta aici, din cate am inteles, nu am nevoie de semnatura. am inteles bine?