avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 688 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Ce documente as putea sa cer administratorului de bloc ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Ce documente as putea sa cer administratorului de bloc sa pot vedea cum se admninistreaza fondul de reparatii?

As vrea sa vad pe ce s-au cheltuit banii stransi pentru fondul de reparatii. Ei zic ca vor fi folositi pentru refacerea parcarii comune dar nu am vazut nici o imbunatatire. Trebuie sa se stranga toata suma dupa care va fi facuta reparatia sau se pot face lucrari de la an la an? Asta e al doilea an in care platim pentru acelasi lucru.
Cel mai recent răspuns: biaprundus , utilizator 16:28, 23 Septembrie 2018
Conform dispozitii in vigoare inca cat si cele care vor intra in vigoare de la data de 28.09.2018,
administratorul de imobil are obligatia legala sa informeze oficial proprietarii prin anexa la lista lunara de intretinere,sumele impuse la plata natura acestora si modalitatea de calcul
Ceea ce descrieti dvs este o lucrare de reparatie importanta nu o mica schimbare de bec pe casa scarii.
Lucrarile pot fi demarate in avans fata de strangerea completa de fonduri in masura in care ritmul de colectare al fondurilor nu impiedica desfasurarea normala a planingului de lucrari.
In clar, daca lucrarile sunt programate sa dureze 3 luni si s-a ajuns la un % de colectare de 70% din suma necesara cu un ritm lunar de colectare de 10% din devizul retinut se pot incepe lucrarile.
In caz contrar societatea prestatara va avea dreptul de a va aplica penalitati, cheltuieli de inchidere si redeschidere de santier, mobilizare si demobilizare de mijloace de santier, paza si securitate, etc..., daca planingul de lucrari este respectat si termenele contractuale de plata nu au fost respectate.
Plecand de la obligatia prealabila de aprobare prin vot majoritar in AG a AP a acestor lucrari, aveti dreptul sa cereti:
- situatia la zi si istoricul sumelor colectate,
- planingul de colectare al sumelor,
- extrasul de cont privitor la sumele colectate (la zi),
- devizul de lucrari si contractul semnat cu prestatarul (in copie),
- explicatii in cazul in care apar diferente intre sumele mentionate in diferitele evidente (deci care arata ca sumele destinate lucrarii X au fost folosite pt altceva decat destinatia votata in AG a AP).
Administratia are obligatia sa tina gestiuni distincte pentru lucrarile de reparatii majore (fatade, acoperisuri, parcari colective, etc...).
Ultima modificare: Duminică, 23 Septembrie 2018
Demos, utilizator
Multumesc de raspuns.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Investitii la bloc oanda oanda Buna ziua Pt aputea face o investitie gen modernizare cu termopane pt o scara de bloc este necesar sa strangem un avans pt lucrare,??? sau putem sa platim ... (vezi toată discuția)
Penalitati datorita neachitarii ratei pentru reparatii DanyCxxx DanyCxxx Buna ziua. La asociatia de proprietari se strang fonduri pentru reparatia acoperisului(50 ron/apt). Nu am platit aceasta suma, iar in luna urmatoare mi-au ... (vezi toată discuția)
E legal să mi se impute, în calitate de administrator asociației de proprietari, o factura falsă pe care mi-a dat-o un instalator? silcat silcat Buna ziua. Eu, ca administrator al blocului, am datoria dpdv legala, cand angajez cu acordul presedintelui un instalator pentru o lucrare in bloc, ... (vezi toată discuția)