avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 411 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... termen de aplicare pentru legea 196/2018
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

termen de aplicare pentru legea 196/2018

Buna Ziua. Care este termenul in care asociatiile de proprietari trebuie sa-si refaca statutul si celelalte documente in conformitate cu noua lege a asociatiilor de proprietari. Multumesc.
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 12:08, 26 Septembrie 2018
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
legea 196/2018
Art. 104. -
(1) În termen de 12 luni de la intrarea în vigoare a prezentei legi, asociațiile de locatari din condominiile ale căror unități de proprietate individuală au fost dobândite în proprietate în condițiile legii și care nu au fost reorganizate în asociații de proprietari au obligația să se reorganizeze în conformitate cu prevederile prezentei legi.

(2) Asociațiile de proprietari înființate anterior intrării în vigoare a prezentei legi își păstrează statutul juridic obținut la data înființării acestora, dar se vor organiza și vor funcționa în conformitate cu prevederile prezentei legi.

Art. 105. -
În termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi, președinții asociațiilor de proprietari sunt obligați să transmită autorităților administrației publice locale numele și datele de contact actualizate privind președintele comitetul executiv, comisia de cenzori/cenzorul și administratorul.

.....
Art. 107. -
În termen de 12 luni de la data intrării în vigoare a prezentei legi:

a) proprietarii din condominii sunt obligați să aprobe un regulament al condominiului;

b) proprietarii care nu au informat asociația de proprietari, în conformitate cu art. 34 alin. (3), respectiv cu privire la modificările suprafețelor construite sau utile efectuate anterior intrării în vigoare a prezentei legi, sunt obligați să comunice asociației de proprietari modificările suprafețelor respective;

c) președinții asociațiilor de proprietari sunt obligați să actualizeze, în baza actelor de proprietate asupra locuințelor și/sau spațiilor cu altă destinație decât aceea de locuință din condominiu, toate informațiile privind proprietățile, suprafețele și cotele-părți indivize aferente acestora, în vederea calculului cotelor de contribuție la cheltuielile asociației pentru respectiva locuință.

Nu exista termen pentru ce ati intrebat dvs.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Roi asociatie trebuie avizat de judecatorie ? Angela Lazarov Angela Lazarov Asociatia noastra este infiintata in anul 2000; avem Hot.Jud si Staut. Intrebare : suntem obligati sa actualizam statutul conform noii legi ? ROI -ul ... (vezi toată discuția)
Asociațiile de proprietari sunt obligate să actualizeze toate actele constitutive la judecătoria locală, altfel încalcă legea nr. 196/2018, art. 11, 17, 21, 104 și 107 ! flory_mr flory_mr Este foarte explicită această speță de la Judecătoria Sectorului 5 din București, chiar dacă se referă la Asociațiile de Locatari care nu aveau ... (vezi toată discuția)
Nu știm nimic despre moștenitor unui proprietar decedat, cu datorii la întreținere. ce are de făcut asociația în acest caz? DaniSarah DaniSarah Bună seara! Proprietar decedat. Datorie 2000 roni. Președintele a depus actele la OCPI, dar apartamentul neavând date cadastrale, nu s-a putut înregistra ... (vezi toată discuția)