avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 469 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Poliţe de asigurare, reasigurare ... transport
Discuție deschisă în Poliţe de asigurare, reasigurare şi probleme juridice conexe

transport

S.C. din Romania cumpara utilaje din Italia in valoare de 500,000, Avand in vedere valoare mare cumparatorul asigura marfa, incheiand polita de asigurare. Asigurarea se incheie de catre transportator atat ptr TIR cat si ptr, marfa. Ghinionul face ca marfa sosita in RO, TIR-ul ia foc, se face scrum, marfa fiind deteriorata. Se deschide un dosar de dauna, asiguratorul tot cere documente, printre care si polita de asigurare. Transportatorul si-a primit banii ptr. capul tractor dar marfa.........e in aer. Se cere de la transportator asiguararea dar el ne da doar un numar de polita si o asigurare fara numar, fara alte date.
As fi curioasa de parerea Dvs. in legatura cu situatia de mai sus. Multumesc.
Cel mai recent răspuns: IRIS AG BROKER de ASIGURARE , Consultant asigurari 08:41, 10 Octombrie 2018
Posibil sa nu se fi incheiat asigurare si pentru marfa.
Puteti verifica numarul de polita de asigurare la firma de asigurari pentru a afla ce scrie acolo.
Buna ziua,

1. Proprietarul marfurilor poate sa incheie o asigurare CARGO la valoarea reala.
2. Transportatorul poate sa incheie o asigurare CMR (raspunderea carausului) pentru o limita de raspundere solicitata de casa de expeditii/ client, sau la o suma uzuala de 100.000 Euro.

Intre cele 2 polite de asigurare exista diferente de acoperire intrucat polita CARGO poate fi de tipul "All Risk" si asigura de regula si riscul de incendiu, pe cand asigurarea transportatorului acopera doar cazurile de daune produse la marfa din vina s-a, in limitele mentionate in conventia internationala CMR care de regula este de aprox. 10 Euro/ 1 kg marfa transportata (daca nu s-a convenit in alt fel).

Primul pas trebuie stabilit de organele de cercetare (politie/ pompieri) cauzele, imprejurarile incendiului si cine se face vinovat de producerea evenimentului (daca este).

In functie de acest lucru se face regularizarea daunelor:
- primul plateste asiguratorul CARGO (al proprietarului pentru ca are asigurata intreaga marfa la valoarea reala);
- asiguratorul CARGO face regres catre vinovatul de producerea pagubelor, respectiv catre transportator daca este cazul (daca este un vinovat). Insa daca transportatorul este de vina si nu a fost informat despre valoarea marfii transportate, atunci limita lui de raspundere se va plafona potrivit conventiei CMR (8,33 DST/kg).
Buna ziua, multumesc pentru raspunsul Dvs,
Transportatorul a incheiat polita CARGO, in valoare de 1000 eur, pe care l-a refacturat catre beneficiarul marfii din RO. , Problema este ca nu reusim sa intram in posesia politei de asigurare, Avem un fel de ,, .....document,, primit de la transportator, pe care scrie valoarea marfii 550.000 eur., dar pe care nu avem numar de asigurare.
Buna ziua,

Cazul dvs. este unul complex si nu cred ca vom reusi sa punem informatiile la un loc pe acest forum.
Va rugam sa ne contactati in privat pentru mai multe informatii/ explicatii.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Cmr sau cargo? vasile12 vasile12 Care este diferenta intre asigurarea de tip CMR si asigurarea de tip CARGO? (vezi toată discuția)
Cmr vs cargo csabaweb csabaweb buna ziua am o nelamurire la care inca nu am gasit raspuns nici la firmele de asig.. si anume: lucrez la un holding care detine mai multe firme ... (vezi toată discuția)
Accidentul produs de sofer poate avea consecinte asupra firmei Serghei_B Serghei_B Am urmatoarea situatie: 1. In cazul unui accident in Suedia, unde soferul care conducea un tir era sub influenta alcoolului ( a iesit de pe autostrada, fara ... (vezi toată discuția)