avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 955 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Lipsa chitantiere
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Lipsa chitantiere

Buna ziua, va rog tare mult sa ma ajutati intr-o problema mai delicata zic eu. La firma la care lucrez, au disparut subit cotoare chitantier , adica chitantierele aveau doar exemplarul verde. Seful de magazin a semnat pentru chitantiere, el le-a dat mai departe la agenti fara semnatura iar dupa ce agentii incasau, aduceau chitantele gata rupte cu banii incasati pe ele si le preda colegei mele tot fara semnatura. In momentrul in care chitantierele au fost pline, colega mea le-a predat sefului de magazin fara semnatura si a solicitat altele noi pentru agenti. In ziua in care i le-a predat sefului si urma sa le verifice tot el, chitantierele au disparut fara urma din sertarul unui birou. Precizez ca suntem mai multe persoane in magazin, deci ar fi putut sa le ia oricine stia ca chitantierele erau in acel sertar. A doua zi colega mea care a predat chitantierele sefului si-a dat demisia, deoarece seful o acuza pe ea de disparitia lor. Tot el spunea ca in contabilitate nu erau inregistrate toate chitantele si din acest motiv o acuza pe colega mea ca ea a luat chitantierele, desi ea tot ceea ce primea chitante de la agenti le inregistra in contabilitate, dar fara sa aiba chitantierul in fata, fara sa verifice daca sunt anulate anumite chitante sau daca se respecta ordinea si seria lor. Ce se intampla in cazul asta? Cine credeti ca este vinovat pentru disparitia chitantierelor ? Multumesc!
Cel mai recent răspuns: Ioan Petru Butariu , Contabil 14:15, 9 Octombrie 2018
Ordinul 2634/2015 privind documentele financiar-contabile precizeaza:

29. Orice persoană care constată pierderea, sustragerea sau distrugerea unor documente justificative sau contabile are obligaţia să aducă la cunoştinţă, în scris, în termen de 24 de ore de la constatare, conducătorului entităţii (administratorului entităţii, ordonatorului de credite sau altei persoane care are obligaţia gestionării entităţii respective) situaţia constatată.
....
30. Ori de câte ori dispariţia documentelor poate constitui infracţiune, se înştiinţează imediat organele de urmărire penală.


Deci sesizati in scris situatia dispariţiei documentelor la administrator, si el va lua masurile care se impun.
Ultima modificare: Marți, 9 Octombrie 2018
Ioan Petru Butariu, Contabil

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Acuzatii mihne mihne Buna ziua. Lucrez la un SRL, ca si economist. Casiera noastra a folosit chitantiere noi, pe care incasa banii si nu ii preda. Acest chitantier il preda peste ... (vezi toată discuția)
Ordinul gestionarilor+fisa de post Doina Elena Doina Elena Va rog puteti sa ma ajutati cu ordinul gestionarilor? M-ar interesa si o fisa de post pentru casier din cadrul comp.contabilitate. multumesc. (vezi toată discuția)