Sunt responsabil achizitii publice in cadrul autoritatii contractante. Specializarea mea de baza conform studiilor si experientei este expert IT, dar in conditiile lipsei de personal mi s-a atribuit pozitia de responsabil achizitii publice in urma participarii la un curs de expert achizitii publice autorizat ANC. Fac precizarea ca sunt singura persoana responsabila de achizitii publice din cadrul organizatiei.
Va prezint urmatoarea situatie: in vederea achizitionarii unor lucrari de reparatii si renovare a interiorului cladirii in care avem sediul, care insumeaza peste 2000 mp pereti si tavane pe care se afla diferite tipuri de tencuieli si materiele, mi s-a solicitat de catre directorul general intocmirea unui caiet de sarcini pentru aceste lucrari. Valoarea estimata a contractului nu va depasi suma de 100.000 lei cu TVA, procedura in acest caz este cumpararea directa prin publicarea unui anunt de publicitate in SICAP alaturi de caietul de sarcini si anumite conditii de calificare a ofertantilor.
In urma unor studii si informari asupra complexitatii lucrarilor, am constatat ca intocmirea unui caiet de sarcini corespunzator trebuie sa cuprinda urmatoarele informatii tehnice de specialitate: descrierea situatiei existente (tipuri de tencuieli, materiale folosite, starea acestora), tipurile de lucrari care vor fi executate pentru fiecare tip de tencuiala in parte, ordinea operatiilor, timpi de pregatire, uscare, etc, precum si tipurile materiale folosite (standarde de calitate, proprietati fizico-chimice), calculul cantitatilor de materiale folosite, precum si conditii si metode de receptie.
Avand in vedere gradul ridicat de complexitate al acestor lucrari, riscurile care ar decurge din intocmirea unui caiet de sarcini necorespunzator, necesitatea detinerii unor cunostinte de specialitate in domeniul constructiilor pentru realizarea unui caiet de sarcini bine structurat si care sa respecte anumite conditii de calitate, fara a favoriza sau restrictiona libera participare la procedura a ofertantilor, am intocmit o nota de fundamentare pentru achizitionarea unor servicii de consultanta in vederea intocmirii caietului de sarcini pentru aceste lucrari.
Aceasta nota de fundamentare nu a fost aprobata pe motiv ca nu considera oportuna achizitia acestor servicii de consultanta. Ca responsabil achizitii publice ma obliga sa intocmesc eu caietul de sarcini, mentionand ca in fisa postului am aceasta responsabilitate.
In acest sens va rog sa ma sprijiniti cu un punct de vedere referitor la situatia prezentata, in conditiile in care exista posibilitatea sa fiu cercetat disciplinar pe motiv ca nu imi respect sarcinile din fisa postului.
Va multumesc