Nu mi se plătește salariul pentru că, după un inventar la inventar făcut inclusiv pentru o perioadă în care am fost înlocuită de șeful meu, e un minus de 7000 de lei în gestiune . Am mare nevoie de bani, ce pot să fac?
Buna ziua.Am lucrat la o societate ca vânzatoare până pe data de 21.10.2018,zi în care am facut si inventarul care a iesit lipsa in valoare de 7000 lei.Mentionez ca suntem doi angajați și cand am fost in concediu a lucrat șeful meu.Azi am fost sa imi iau salarul si șeful meu a refuzat să mi-l dea spunând că trebuie acoperită lipsa.Dar mi-a dat copii la inventar "sa ma mai uit pe el".Am început să plâng pentru ca imi vroiam banii,având acasa un copil care mi-l cresc singura.Ce pot sa fac,va rog sa ma ajutați, am de primit si banii pe concediu de la începutul anului până acum.
Neplata salariului poate face obiectul unei : - unei sesizari la ITM-ul in raza caruia acel angajator isi are sediul social
In sesizare veti specifica datele dvs de identitate , precum si neregulile savarsite de catre angajatorul dvs in legatura cu relatiile de munca, securitatea si sanatatea in munca . De exemplu, neplata drepturilor salariale, neinregistrarea demisiei, neplata orelor suplimnetare, neacordarea repausului saptamanal etc.
ITM-ul va constata incalcarea legislatiei muncii , va putea trasa ca masura prezentarea dovezii de plata a salariului si va putea sanctiona - indirect - cu avertisment sau cu amenda pe angajator, dar - atentie - nu-l poate obliga pe angajator sa va plateasca salariile restante.
Sesizarile pot fi transmise catre ITM (Inspectoratul Teritorial de Munca) prin:
- posta;
- e-mail;
- fax;
- inregistrate chiar la sediul institutiei.
- unei actiuni in instanta la Tribunalul in raza caruia aveti domiciliul sau locul de munca.
Singura autoritate in stat care il poate obliga pe angajator este instanta de judecata. Actiunea se depune la Tribunalul in a carui raza aveti domiciliu sau locul de munca , in termen de 3 ani de la data de cand trebuia sa va plateasca salariile. Actiunea este scutita de plata taxelor judiciare.
- unei proceduri de mediere.
Medierea conflictelor de munca poate interveni atat in faza extraprocesuala (inaintea declansarii unui proces in fata instantelor de judecata) cat si in etapa procesuala (dupa ce s-au formulat cereri de chemare in judecata, apeluri sau recursuri).
Pentru medierea conflictelor individuale de munca sunt aplicabile prevederile art. 73 alin. (2) din Legea nr. 192/2006 privind medierea si organizarea profesiei de mediator, cu modificarile si completarile ulterioare. ( art. 178 (2) din Legea 62/2001 a Dialogului social).
Care era perioada la care se facea inventarul? Sigur inventarul facut la plecarea dvs.a fost facut bine? Cat a vandut seful, v.a tinut locul in concedii s.a facut inventar la plecarea si venirea din concediu? Ce volum de vanzare, in medie, aveati zilnic?
Suna a motiv sa nu va dea salariul...
Inventarul se face de obicei in ianuarie.Dat ca suntem doua angajate a lucrat si seful meu aproape o luna anul asta,nu s-a facut inventar înainte si dupa concedii.Vanzarile sunt in jur de 6000-7000.Lucram intr-o tutungerie
Si ati verificat la plecarea dvs. intrarile si iesirile pe un an de zile fara a se face vreo greseala? Eu nu cred... Poate va ajuta cineva cu un loc, model, ceva de contestare a acestui inventar..., nu cred ca ati numarat toata marfa dupa stoc, ati si vandut,descis in acea zi, verificat marfa expusa spre vanzare, etc...
Marfa se lua toata cu factura la livrare sau venea si cu aviz de insotire a marfi?