Buna,
Ma vad in imposibilitatea de a lucra cu orice banca pentru a scoate un credit. Am fost raportat la biroul de credit in anul 2016, cu dosar de recuperare de catre firma Eurolines. I-am actionat in instanta pentru ca am fost executat silit pe un motiv neintemeiat. Mai apoi, dupa executarea acestora timp de 4 luni de zile, in anul 2018, in luna februarie, am CASTIGAT prin HOTARARE JUDECATOREASCA DEFINITIVA procesul inaintat de acestia prin firma de recuperare KRUK, printr-o sentinta civila DEFINITIVA pe care o detin.
Acum intervine problema mea.
Stiu ca din data de 25.05.2018, daca datele nu mai sunt necesare scopului pentru care au fost colectate sau prelucrate, inregistrarea mea din biroul de credit ca si rau platnic se poate STERGE. Au fost facute 2 solicitari catre cei de la ERB Retail Services cei care au facut de fapt solicitarea de a fi inscris in biroul de credit, de a ma sterge din baza de date ca si rau platnic, avand in vedere ca detin o HOTARARE JUDECATOREASCA DEFINITIVA cu privire la acel caz. In ambele cazuri ( pot anexa documentele doveditoare ), acestia REFUZA sa faca acest lucru fara NICIUN TEMEI LEGAL, ceea ce inseamna o incalcare grava a sentintei judecatoresti. Tot ceea ce au facut ei este sa imi stearga datele referitoare la intarzierile de plata din evidenta Biroului de Credit, totusi, fara evenimentul din data de 15.09.2016, respectiv cesiunea creditului.
Am vorbit cu cei de la ING ( sper ca nu e problema ca dau nume de banca ) si mi-au spus ca daca vorbesc cu cei de la Biroul de Credit, in conditiile in care cei de la ERB refuza sa faca o solicitare de a fi scos de acolo, se poate rezolva, au mai avut cazuri. Am trimis toata documentatia catre cei de la Biroul de Credit si azi am sunat la ei pentru ca nu am primit niciun raspuns de 2 saptamani incoace. Mi-au spus ca datele sunt pastrate acolo timp de 4 ani de zile, indiferent ca eu am castigat acel proces si, practic, NU EXISTA NICIUN TEMEI LEGAL pentru ca datele mele care au fost colectate si prelucrate sa mai fie inregistrare din postura de rau platnic avand in vedere acea DECIZIE JUDECATOREASCA DEFINITIVA.
Ce ar trebui sa fac, care sunt pasii cat mai rapizi pentru a fi scos din acel birou de credit avand in vedere cele mentionate mai sus? A mai trecut cineva prin asa ceva? Va multumesc anticipat.
Company Advising
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Din cele mentionate reiese ca deja v-ati adresat cu o solicitare in scris catre BC si ati primit rapuns. Trebuie vazut cum s-a facut inscrierea. Daca nu s-a respectat modul de inscriere si nu ati fost notificat, aveti sanse sa obtineti stergerea.
Buna ziua si multumesc pentru raspuns.
Tin sa mentionez ca eu m-am adresat catre BC pe adresa de mail rpd@birouldecredit.ro in data de 17 oct a.c prezentand situatia castigatrii acestei spete. Ei mi-au spus urmatoarele : "
Ca raspuns la solicitarea dvs. de stergere, va precizam urmatoarele:
Incepand cu data de 25.05.2018, puteti obtine de la Participant (creditorul in cauza) stergerea datelor, fara intarzieri nejustificate, in urmatoarele situatii:
- datele nu mai sunt necesare scopului pentru care au fost colectate sau prelucrate;
- persoana vizata se opune prelucrarii si nu exista motive legitime care sa prevaleze (dreptul la opozitie);
- datele au fost prelucrate ilegal;
- datele trebuie sterse pentru indeplinirea unei obligatii legale a Participantului.
Dreptul la stergerea datelor inregistrate in Sistemul Biroului de Credit se poate exercita de catre persoana vizata:
- prin accesarea in mod securizat a site-ului Biroului de Credit, sau
- personal sau pe cale electronica, la Participantul care detine calitatea de creditor/potential creditor al persoanei vizate.
Solicitarea de stergere date va fi analizata de catre Participantul (creditorul in cauza) care a inregistrat datele si, in conditiile in care acesta apreciaza ca solicitarea este intemeiata, va sterge datele inregistrate, in mod direct si fara intarzieri nejustificate, din Sistemul Biroului de Credit."
Mai apoi, le-am pus toata documentatia necesara la dispozitie sa poata vedea faptul ca eu am avut acel litigiu cu cei de la Eurolines, CASTIGAND PRIN DECIZIE DEFINITIVA in instanta. Din ce reiese mai sus, inteleg ca se poate obtine stergerea datelor fara intarzieri nejustificate de la PARTICIPANT, adica de la cei de la Eurolines. Totusi, acestia refuza sa faca acest lucru, pe un motiv neintemeiat dupa parerea mea, tot ceea ce au facut ei, in schimb, a fost sa imi stearga intarzierile de plata pe care le-am avut in perioada 2014-2017, avand in vedere ca eu am platit din 2005 de cand mi s-a eliberat cardul de credit de 2200 de lei pana in 2014, ulterior avand o suma restanta de peste 8000 de lei care nu avea de unde sa reiasa, avand in vedere platile efectuate la suma de 2200 de lei in decursul anilor 2005-2014.
Eu le-am dat reply pe aceeasi adresa de rpd@birouldecredit.ro cu toata documentatia necesara. Pana in ziua de astazi nu am primit niciun raspuns in scris.
In aceasta dimineata, am intrat pe portalul celor de la BC,si am facut o solicitare de stergere pe baza documentatiei pe care o am la dispozitie.
Totusi, avand in vedere ca am o decizie definitiva din partea instantei de judecata, nemaivand niciun litigiu cu acestia, care sunt pasii pe care trebuie sa ii urmez pentru a fi scos din biroul de credit?
Din nou, va multumesc anticipat pentru timpul acordat.
Buna ziua,
Conform legii Biroul de credit nu va poate sterge, decat daca in hotararea aceea se spune clar acest lucru. Din ce spuneti dv. aveti o hotarare judecatoreasca castigata pe executare silita impotriva Kruk. Dar cei care v-au bagat in biroul de credit au fost cei de la Eurolines ca urmare a intarzierilor la plata mai mari de 30 zile. Deci raportarea la Biroul de credit a fost facuta inainte de cesiune . Dv nu ati contestat cesiunea ( sau nu ati spus acest lucru) astfel incat contractul de cesiune este valabil in continuare. In acest caz cei de la Biroul de credit nu au ce sa faca, ei trimit cererea dv la creditor ( Eurolines) si daca acest a raportat gresit va face el stergerea . Singura dv sansa este sa faceti o cerere catre Autoritatea Nationala pentru Protectia Datelor si sa solicitati sa va stearga din Biroul de credit , atasati toate actele si hotararea judecatoreasca. Daca nu reusiti nici asa atunci doar pe cale legala. Succes.
Buna ziua,
Multumesc pentru raspuns. Am intrat pe site-ul celor de la ANPD ( am prescurtat-o eu ) , unde ar trebui mai exact sa trimit, la adresele de la " contacteaza-ne " sau la " plangeri " ?
Multumesc din nou anticipat.
Oricum, este o situatie aiurea, stau cu hotararea aia judecatoreasca in mana, am castigat acel litigiu si iata-ma ca nu pot lucra cu nicio banca sa scot un credit, din pacate.
Company Advising
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Asa cum vi s-a raspuns anterior, dvs. nu ati castigat un litigiu prin care se dispunea stergerea din BC. Ati castigat o contestatie la executare, iar instanta a emis o hotarare prin care a anulat actele de executare.
Pentru stergerea din BC trebuie sa ii actionati in instanta - printr-un nou dosar. Dar inainte de asta, ar fi bine sa formulati cereri catre societatea care a inregistrat datele dvs in BC sa vedeti ce va raspund.