Demisia opereaza incetarea contractului de munca, in mod unilateral, fara a fi necesara aprobarea acesteia de catre angajator.
Prin urmare. demisia dvs a fost inregistrata ?
In aceasta seara i-am comunicat ca doresc incetarea contractului de munca, si mi-a spus ca pana nu se finalizeaza" ancheta", nu imi aproba absolut nimic. Si nu stiu ce este de facut . Ma gandeam sa o trimit maine prin posta/curierat cu confirmare de primire.
Trimiteti demisia prin posta/curierat cu confirmare de primire.
Angajatorul este obligat să înregistreze demisia, nerespectarea acestei obligaţii constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 1.500 lei la 3.000 lei de catre ITM.
În situaţia în care angajatorul refuză înregistrarea demisiei, salariatul are dreptul de a face dovada acesteia prin orice mijloc de probă.
Buna ziua! Eu intre timp am gasit un alt job la alta companie, unde ar trebui sa incep pe 12.10.2018, insa ei mi-au cerut fisa de lichidare si acea adeverinta pe care ar trebui sa mi le elibereze actualul angajator. In aceasta situatie mi le vor mai elibera ? Si va rog sa-mi spuneti daca acest tip de demisie trebuie trimis :
"Subsemnata........., angajata in functia de Agent Vanzari, in cadrul societatii.........., prin prezenta va aduc la cunostinta ca doresc incetarea contractului meu de munca, nr......., din data......., in baza art 79, din Codul Muncii , Legea 53/2003,modificata si completata prin demisie. "
Si inca o problema la care nu stiu cum ar trebui sa actionez, nu mi s-a dat nici protectia muncii sa o semnez. Pe unde am mai lucrat pana acum, in momentul angajarii mi-au dat si protectia muncii sa o semnez. Va rog daca se poate, sa imi spuneti ce demersuri ar trebui sa fac . Va multumesc .
In loc de art.79 mentionati art.81.
Potrivit art.7 alin.6 din H.G. nr.905/2017 privind registrul general de evidenţă a salariaţilor, respectiv “La solicitarea scrisă a salariatului sau a unui fost salariat, angajatorii sunt obligaţi să îi elibereze acestuia un extras din registru, datat şi certificat pentru conformitate, sau o adeverinţă care să ateste activitatea desfăşurată de acesta, durata activităţii, salariul, vechimea în muncă şi în specialitate, astfel cum rezultă din registru şi din dosarul personal, în termen de cel mult 15 zile de la data solicitării”.
Conform art.34 alin.5 din Legea nr.53/2003 – Codul Muncii, republicata, modificata si completata, la solicitarea salariatului sau a unui fost salariat, angajatorul este obligat sa elibereze un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate.
In situatia in care acesta refuza, aveti posibilitatea sa va adresati cu o sesizare la inspectoratul teritorial de munca, in a carui raza teritoriala angajatorul isi are sediul social, atasand documente justificative in acest sens.