Buna ziua.Va rog sa-mi spuneti cine stabileste expertiza contabila intr-o asociatie de proprietari(baza legala)si care sunt motivele care pot duce la o astfel de expertiza ,din moment ce balanta contabila este intocmita la zi,facturile sunt platite ,iar in adunarea generala nu s-a stabilit nicio expertiza contabila.
Potrivit art. 81 din Legea nr. 196/2018 privind infiintarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari și administrarea condominiilor orice proprietar are dreptul de a contracta, în nume și pe cheltuiala proprie, o expertiză contabilă a cheltuielilor asociației de proprietari, cu o persoană fizică sau juridică autorizată, conform legislației în vigoare.
multumesc.Am citit articolul respectiv,dar eram curioasa sa stiu daca noul Presedinte poate solicita o expertiza contabila fara sa informeze si sa obtina aprobarea adunarii generale.Acesta sustine ca proprietarii au cerut aceasta expertiza,dar nu este nimic scris in registrul unic de procese verbale
Inainte de a va exprima asa, ca cine tabileste expertiza contabila, dvs. proprietarii trebuie sa cereti lamuriri cenzorului sau comisiei de cenzori pe care ii aveti - fara niciun cost si dupa aceeia o sa va hotarati daca este cazul sa mai intreprindeti ceva.
Daca exista vre-un prejudiciu in gestiunea asociatiei, va puteti adresa justitiei si acolo cereti efectuarea unei expertize judiciare; judecatoria are un corp de experti contabili, se stabileste in mod aleatoriu ca unnul dintre experiti sa efectueze aceasta expertiza; in urma expertizei judecatorul de caz poate sa constate si sa dispuna masurile necesare. Costul expertizei il stabileste tot judecatorul, ba chiar arata cine trebuie sa-l achite.
din ceea ce spuneti dumneavoastra nu reiese un raspuns clar la intrebare.Presedintele poate sa decida expertiza contabila in numele proprietarilor,dar fara a avea acordul proprietarilor in adunarea generala,cu toate ca acesta afirma ca are acordul lor?
Presedintele nu poate sa decida nimic de unul singur cu privire la activitatea asociatiei. Singurii factori de decizie sunt AG si CEx. Vedeti art 57 L196/2018. Asta raspunde intrebarii dvs.
Pe de alta parte, asa cum vi s-a aratat, un proprietar (recte presedintele) poate sa contracteze o persoana autorizata in nume propriu, eventual sa imparta costurile cu acei proprietari care au sustinut necesitatea expertizei.
Daca expertiza gaseste ceva ce a prejudiciat interesele proprietarilor, atunci va recupera costurile de la partile vinovate, amiabil sau in justitie - de exemplu ceva gen art 67 alin (4).