Veniti cu ceva amanunte. Asociatia dv are contract cu o firma de paza si protectie pentru a supraveghea intrarea in scara? Ce clauze aveti in contract referitor la plata?
Firma factureaza o suma fixa lunar sau in functie de marimea scarilor ( daca sunt mai multe scari la bloc) sau in functie de numarul de persoane ce locuiesc in scara/bloc? Ce scrie in contract ?
1. Contractul este semnat cu firma Carpat Guard. Suma platita este fixa lunar, dar - din cate am inteles si eu (pentru ca nu am vazut contractul) fisa de sarcini a postului nu este inca definitivata.
2. E vorba despre un bloc relativ nou, cu o singura scara, 22 apartamente.
3. Pana acum (vreme de 2 ani) s-a platit dupa cota parte indiviza (conform HG 1588/2007). Acum cei care au apartamente mari (de 240 mp) vor sa impuna plata egala pe apartament. Adica eu, care am 64 mp (si de fapt nici nu doresc acest serviciu) urmeaza sa platesc cat cel care are duplex, ceea ce mi se pare anormal.
Asa numita votare a acestei idei (prin corespondenta mail) a condus la un vot de tipul : - 11 pentru plata cota parte indiviza ; 11 pentru plata egala pe apartament ("bogatii" vor sa-si pastreze standingul pe seama "saracilor" !!).
In fapt ma intereseaza daca plata pazei (asimilata platii portarului, administratorului, etc.) este legiferata sau nu.
Multumesc.
Este asa cum stiti Dv. daca in contract nu este specificat ca se plateste ...de exemplu 20 lei / ap. In cazul acesta, intr-adevar se plateste la fel pe apartament.
Daca suma este scrisa fara alta specificatie se imparte pe cota-parte indiviza.
Conform legislatiei aproape toate costurile suportate de asociatie cu salariile si indemnizatiile se repartizeaza pe cota parte indiviza ( in functie de suprafata utila a aprtamentului). Fac exceptie acele cheltuieli care se factureaza de executant sau prestator pe numar de persoane sau in alt mod conform contractelor incheiate. Asa se repartizeaza pe numar de persoane factura la firma care ridica de la ghena gunoiul pentru ca asa e contractul iar pe factura pretul unitar e pe persoana.
Am vazut ca unele firme de administrare au incheiat contracte de administrare prin care asociatia plateste o suma fixa pentru fiecare apartament indiferent de marime.
Asa ca e foarte important cum s-a incheiat sau cum se va incheia contractul cu firma de paza.
In cazul in care asociatia este constituita intr-un cartier rezidential, format din proprietati individuale (terenuri) pe care sunt construite case, iar contractul cu firma de paza presupune achitarea unei sume fixe, cum se repartizeaza cheltuielile pentru fiecare proprietate? Mentionez ca terenurile nu au aceeasi suprafata, la fel si constructiile aflate pe ele si mai mentionez ca sunt terenuri fara nicio constructie pe ele.