avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 507 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Au trecut 15 zile de cand am predat pachetul curierului
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Au trecut 15 zile de cand am predat pachetul curierului

Buna ziua! Pe data de 28 octombrie 2018, am facut cerere de service la Cel.ro la o placa video asus rx 480 strix. Pe data de 30, am predat-o curierului iar pe data de 2 noiembrie mi-a fost confirmat ca a ajuns la dansii. Conform legii actuale, 15 zile de la data la care a fost predat pachetul curierului, ar fi pe data de 14 noiembrie, timp in care eu nu am mai primit absolut niciun raspuns sau detaliu despre produs. In urma insistentelor mele, astazi mi-au zis ca placa video a fost reparata si ca va fi trimisa in cel mai scurt timp la mine. Intrebarea mea este, pot refuza produsul reparat si sa cer un produs nou sau contravaloarea acestuia in bani pentru ca au depasit termenul de 15 zile?
Cel mai recent răspuns: Liliana Gradinaru , Avocat 10:29, 16 Noiembrie 2018
Cred ca puteti cere o reducere a pretului initial, rezolutiunea imi pare cam drastica, nu stiu daca o instanta ar agrea asa ceva.
Pe de alta parte, daca nu dovediti o paguba efectiva, reducerea cat sa fie, pretul impartit la 27 sau la 13,5,in functie de cat mai dureaza pana ajunge la dv. si cata garantie are produsul?
Pentru asta trebuie notificat dee puinere in intarziere (ar fi niste costuri, dar incercati sa faceti asta pe platforma de reparatii).
Va multumesc pentru raspuns. Intarzierea a inceput cu ziua de azi, fiind ziua a 16-a. Eu nu vreau sa cer daune. Conform legii actuale, sunt indreptatit sa cer un produs nou sau contravaloarea acestuia, in cazul meu fiind contravaloarea deoarece produsul nu se mai fabrica de un an.

Liliana Gradinaru a scris:

Cred ca puteti cere o reducere a pretului initial, rezolutiunea imi pare cam drastica, nu stiu daca o instanta ar agrea asa ceva.
Pe de alta parte, daca nu dovediti o paguba efectiva, reducerea cat sa fie, pretul impartit la 27 sau la 13,5,in functie de cat mai dureaza pana ajunge la dv. si cata garantie are produsul?
Pentru asta trebuie notificat dee puinere in intarziere (ar fi niste costuri, dar incercati sa faceti asta pe platforma de reparatii).

Ultima modificare: Joi, 15 Noiembrie 2018
GabrielLucianB, utilizator
Cf legii actuale, sunt vreo 3 situatii in care puteti cere sau rezolutiunea contractului (returnarea pretului, nu produs nou) sau o reducere a pretului. Din cele 3 situatii, a dv. e cea mai soft, asa incat o instanta sa aplice cea mai dura pedeapsa, rezolutiunea, nu cred. La negocieri depinde ce atitudini au.
Cred ca e putin cam mult sa primiti pretul produsului inapoi. Nu pare o situatie echilibrata dpdv al greselii lor si pedepsei civile primite.
In privinta legii, cititi mai atent, nu scrie nicaieri ca primiti vreun alt produs ori banii inapoi la intarziere. Doar ca puteti primi o reducere de pret, o rezolutiune in cazurile mentionate. Nu se face diferentiere, ea se va face la negocieri sau de o instanta.

Nu mai citati mesajul imediat anterior, apasati raspunde, multumesc.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Depășirea celor 15 zile de garanție și impunerea de restituire a sumei din acea perioadă! AlexandruSV AlexandruSV Bună ziua, Am achiziționat anul trecut în Februarie o placă video de pe un site bine cunoscut în România. În data de 14 Aprilie placa video nu mai ... (vezi toată discuția)
Problema placa video-garantie punisher1 punisher1 in anul 2007 in luna august am achizitionat o placa video de 913 ron de la un magazin on-line. anul acesta pe la sfarsitul lunii septembrie acesta s-a stricat ... (vezi toată discuția)
Placa video trimisa a doua oara in service, recuperare bani/inlocuire produs JustinOne JustinOne Buna ziua, In februarie am cumparat o placa video de la pcGarage.ro. Inca de la inceput placa nu a mers cum trebuie, pana in Noiembrie cand a murit, si nu a ... (vezi toată discuția)