Am achiziționat anul trecut în Februarie o placă video de pe un site bine cunoscut în România.
În data de 14 Aprilie placa video nu mai funcționa în parametrii și am decis să fac o solicitare de garanție.
Tot în data de 14 Aprilie placa a fost trimisă prin curier către service-ul firmei. Pe 15 Aprilie placa a fost primită de către firma respectivă.
Astăzi în 4 Mai nu am primit niciun răspuns din partea lor și am decis să sun la service-ul lor.
Mi s-a comunicat că problema a fost soluționată, placa nu va fi inlocuită și nici reparată, voi primi suma cu care am achiziționat-o înapoi (3500 lei).
Însă aici apare o problemă... datorită fenomenului COVID producția plăcilor video a fost afectată iar astfel o placă video ca cea trimisă în service la această oră este postată pe site-uri la 6000 Lei iar în multe locuri nu este pe stoc. La ei pe site nu este pe stoc.
Eu nu aș vrea restituirea banilor deoarece suma respectivă nu acoperă achiziția unei noi plăci video asemănătoare.
Am dreptul de a solicita insistent un produs nou din partea firmei?
S-au depășit și cele 15 zile calendaristice de la înștiințarea comerciantului economic.
gi-jane2
Moderator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Art. 9. - Vânzătorul este răspunzător faţă de consumator pentru orice lipsă a conformităţii existentă la momentul când au fost livrate produsele.
Art. 10. - În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului să i se aducă produsul la conformitate, fără plată, prin reparare sau înlocuire, conform art. 11, sau să beneficieze de reducerea corespunzătoare a preţului ori de rezoluţiunea contractului privind acest produs, în condiţiile art. 13 şi 14.@
__________
@Articolul a fost modificat prin art. I pct. 3 din O.U.G. nr. 174/2008.
Art. 11. - (1) În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului în primul rând repararea produsului sau are dreptul de a solicita înlocuirea produsului, în fiecare caz fără plată, cu excepţia situaţiei în care măsura este imposibilă sau disproporţionată.@
(2) O măsură reparatorie va fi considerată ca disproporţionată, dacă ea impune vânzătorului costuri care sunt nerezonabile în comparaţie cu cealaltă măsură reparatorie, luându-se în considerare:
a) valoarea pe care ar fi avut-o produsele dacă nu ar fi existat lipsa de conformitate;
b) importanţa lipsei de conformitate;
c) dacă cealaltă măsură reparatorie ar putea fi realizată fără un inconvenient semnificativ pentru consumator.
(3) O măsură reparatorie va fi considerată ca imposibilă dacă vânzătorul nu poate asigura produse identice pentru înlocuire sau piese de schimb pentru reparare, inclusiv ca urmare a lipsei utilajelor sau a tehnologiei aferente.@
pt ca nu are acceasi placa pe stoc, nu va poate da alt model, mai scump, fara sa platiti diferenta.
pt ca nu are pe stoc, va da banii inapoi.
personal, nu cred ca aveti sansa sa obtineti nici in instanta o placa de 6500 sau suma de 6500 sa va luati alta, obtineti pretul platit.
Inteleg raspunsul dvs.
Dar garantia nu este capabila sa repare un produs? Un service autorizat dupa care am asteptat mai bine de 15 zile. Atunci de ce ar mai exista garantia de conformitate daca solutia este restituirea banilor...
Garantie telefon mobil
tdr-
Buna ziua,
am un telefon mobil(in garantie) care se tot strica
are trei reparatii
nu sunt sigur dar am inteles ca dupa 3 reparatii ai dreptul sa ceri banii ... (vezi toată discuția)
Legea 449
dryw3r
va salut,am predat un telefon mobil pentru a fi reparat in garantie,deja are 2 luni da cand este la reparat ,nu s a rezolvat inca nimic,as vrea sa stiu care ... (vezi toată discuția)