avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 981 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Poliţe de asigurare, reasigurare ... Asigurarile private de sanatate obligatorii
Discuție deschisă în Poliţe de asigurare, reasigurare şi probleme juridice conexe

Asigurarile private de sanatate obligatorii

Buna ziua!
Am vazut ca s-a mai discutat despre acest subiect in iunie 2009 pe acest forum. De asemenea, am gasit, tot pe internet, ca s-ar fi dat o lege de acest gen in august.
De aceea, va intreb acum, din moment ce am fost abordata de un reprezentant al unei firme de asigurari de sanatate obligatorii (AIG): este obligatorie asigurarea privata de sanatate cu 2%. Sunt studenta, nu lucrez, deci deocamdata nu platesc asigurare de sanatate la CAS. Din ianuarie 2011 voi fi medic rezident. Am inteles ca ar trebui sa-mi fac asigurarea privata de acum, deoarece la inceputul anului 2010 Statul ma va distribui automat la un furnizor de servicii in cazul in care nu aleg pana atunci.
Cel mai recent răspuns: Cristi_P , utilizator 16:47, 20 Noiembrie 2011
Dvs. vorbiti despre asigurarea obligatorie privata de pensie. Adica din ceea ce veti virati ca angajat in cursul unui an la stat ca asigurare de pensie veti putea opta pentru ca 2% sa se duca la un fond privat de pensii. Astfel acesti bani nu vor mai fi "administrati" de stat (mai precis mutati de colo colo in functie de ce au nevoie cei ce guverneaza Romania) ci de o societate privata care se ocupa de asa ceva.
Dupa ce veti deveni angajata aveti un anumit interval de timp sa semnati un act de aderare la un fond de acest gen (cred ca pana la sfarsitul anului dar nu bag mana in foc), in caz contrar urmand sa fiti distribuita aleatoriu la unul dintre aceste fonduri.
De ce este bine sa optati si sa nu fiti distribuita?
Piata este dominata de ING si Allianz la acest moment care au in jur de70-80%, fiind urmate la o distanta considerabila de Generali. Este bine ca banii dvs. sa se duca la un fond cu cat mai multi participanti (eu personal m-as indrepta spre unul dintre primele 2 enuntate) pentru ca banii sunt mai multi si vor creste mai repede, pentru ca vor fi comisioane mai mici de administrare, de auditare, de depozitare etc.
Daca nu faceti dvs. alegerea o va face calculatorul si puteti fi aruncata de hazard la un fond vai de mama lui.

Sfatul meu in momentul in care va angajati, intrati in agentia unuia dintre cei care domina piata la acel moment si semnati un act de aderare cu acesta.

Deocamdata asigurarile de sanatate obligatorii administrate privat mai trebuie sa astepte. Banii se duc in continuare la stat care ii distribuie si administreaza asa de bine ca trebuie sa platim mai tot in spitale.
Si la pensii era vorba sa creasca procentul de 2%, dar a venit criza si statul nu poate renunta la acesti bani.

Weekend placut!
Ultima modificare: Vineri, 13 Noiembrie 2009
Alexandru Stratopol, Consilier juridic
Pentru asigurarea cu procent de 2 % din care salariu sa platiti acum daca sunteti studenta?Fiind studenta,pana la 26 de ani sunteti asigurata medical.Dar poate agentul se referea la asigurarea de raspundere civila pentru medici,dar va trebuie doar la angajare sau pe timpul rezidentiatului.Asigurarile medicale private deocamdata nu sunt obligatorii.
Unii asiguratori se folosesc de acest pretext(reforma in sanatate!)pentru a gasi oameni care sa lucreze de fapt pe asigurari de viata.
Nu voi da nume (despre cel la care faceti vorbire nu stiu daca procedeaza asa)dar cunosc persoane care au fost la "cursuri",au platit 300 Ron si s-au lamurit cum stau lucrurile.De asemenea,am vazut formulare de preaderare(!)....unii deja lucreaza cand nici nu exista reglementari in ceea ce priveste reforma in sanatate. Cel putin eu nu cunosc asta.
Am intervenit doar pentru a va spune ce stiu despre aceasta situatie.
Multumesc pentru raspunsuri! Nu m-am referit nici la pensia privata obligatorie, nici la asigurarea de malpraxis, despre care am inteles exact cum se procedeaza si nu au legatura cu asiguarea de sanatate. Situatia despre care vorbeam seamana cu pensia privata obligatorie, este pe acelasi principiu: in loc sa viram intreg procentul catre Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, vom vira doar un procent, iar 2% vom vira catre o firma privata de asigurari. Din moment ce nu vor mai fi atatea servicii medicale gratuite, cum au fost pana acum, ci vom avea o limita mai stricta, iar pentru multe servicii medicale va trebui sa platim, aceasta asigurare de sanatate privata va suporta aceste costuri. Persoana care m-a abordat mi-a spus ca orice persoana peste 18 ani poate incheia o asigurare privata de sanatate. In cazul in care nu are salariu, nu trebuie sa plateasca o polita lunar, ci se vor imparti procentele intre Casa de Asigurari de Sanatate si firma privata. In cazul in care persoana este salariata, i se va retine din salariu acelasi procent ca si pana acum, doar ca se vor imparti procentele - ca si in cazul pensiilor private obligatorii.
Numai ca as vrea sa vad legea care spune acest lucru. Si observ ca nici dvs. nu stiti sa existe inca o astfel de lege.
Nu exista o astfel de lege la acest moment.

Alte discuții în legătură

Asigurarile de sanatate private devin obligatorii? ContSters156394 ContSters156394 Au fost implementate schimbari legislative privind contributia obligatorie la casa de asigurari de sanatate, incepand cu 2012? Diverse persoane cauta sa ... (vezi toată discuția)
Proiect de lege pt. asigurari private de sanatate ContSters74711 ContSters74711 Am fost abordata de cineva care imi propunea sa inchei o preadeziune cu societatea de asigurari pt care aceasta lucra , in vederea asigurari de sanatate ... (vezi toată discuția)
Instiintare csa referitor asigurari de sanatate - atentie au aparut primii brokeri falsi !!! Insurance Logistics Team Insurance Logistics Team COMUNICAT DE PRESÃ - CSA Firmele care promit câstiguri pentru adeziuni la Casele private de sănătate actionează în afara legii Comisia de ... (vezi toată discuția)