avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 981 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Poliţe de asigurare, reasigurare ... Asigurarile private de sanatate obligatorii
Discuție deschisă în Poliţe de asigurare, reasigurare şi probleme juridice conexe

Asigurarile private de sanatate obligatorii

Buna ziua!
Am vazut ca s-a mai discutat despre acest subiect in iunie 2009 pe acest forum. De asemenea, am gasit, tot pe internet, ca s-ar fi dat o lege de acest gen in august.
De aceea, va intreb acum, din moment ce am fost abordata de un reprezentant al unei firme de asigurari de sanatate obligatorii (AIG): este obligatorie asigurarea privata de sanatate cu 2%. Sunt studenta, nu lucrez, deci deocamdata nu platesc asigurare de sanatate la CAS. Din ianuarie 2011 voi fi medic rezident. Am inteles ca ar trebui sa-mi fac asigurarea privata de acum, deoarece la inceputul anului 2010 Statul ma va distribui automat la un furnizor de servicii in cazul in care nu aleg pana atunci.
Cel mai recent răspuns: Cristi_P , utilizator 16:47, 20 Noiembrie 2011
Dvs. vorbiti despre asigurarea obligatorie privata de pensie. Adica din ceea ce veti virati ca angajat in cursul unui an la stat ca asigurare de pensie veti putea opta pentru ca 2% sa se duca la un fond privat de pensii. Astfel acesti bani nu vor mai fi "administrati" de stat (mai precis mutati de colo colo in functie de ce au nevoie cei ce guverneaza Romania) ci de o societate privata care se ocupa de asa ceva.
Dupa ce veti deveni angajata aveti un anumit interval de timp sa semnati un act de aderare la un fond de acest gen (cred ca pana la sfarsitul anului dar nu bag mana in foc), in caz contrar urmand sa fiti distribuita aleatoriu la unul dintre aceste fonduri.
De ce este bine sa optati si sa nu fiti distribuita?