Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Am dat cuiva datele cardului meu pentru cumpărarea unui bilet de avion, dar când mi-a venit extrasul de cont am văzut și alte plăți online pe care eu nu le făcusem. Pot să fac plângere undeva, în urma căruia el să plătească, chiar cu ani de pușcărie?
Am dat datele cardului meu iubitului unei prietene pentru cumpararea unui bilet de avion, dar cand mi-a venit extrasul de cont am vazut alte plati online pe care eu nu le facusem si singura persoana care avea datele cardului cu pricina era iubitul prietenei mele. Prejudiciul l-am recuperat apeland la compania de jocuri la care s-a facut plata spunandu-le ca nu am fost eu si ei mi-au returnat banii. Ideea este ca atunci nu am facut nimic pentru ca imi recuperasem banii si nu mai aveam prejudiciu, dar recent s-a intamplat iar si ma deranjeaza nesimtirea persoanei cu pricina, stiind ca a mai incercat prima oara si nu i-a iesit. Am spus ca prima oara nu o i-au in considerare, dar daca a avut tupeul sa incerce iar, nu-l mai scutesc.
Intrebarea mea este daca pot sa fac plangere undeva si in urma caruia el sa plateasca, chiar cu ani de puscarie. La cine trebuie sa apelez? Care este pedeapsa maxima pentru asa ceva?
Mentionez ca eu acum sunt in Spania, el este in Anglia, iar datele cardului sunt de la un cont de la o banca din Romania, eu dandu-i datele contului aici in Spania in perioada in care era si el aici, dupa care a plecat in Anglia cu biletul de avion pe care am spus ca l-a cumparat cu datele de pe cardul meu.
Sper ca cineva sa ma poata ajuta, multumesc.
Alma Dolce
Utilizator 3din 3 utilizatori consideră acest răspuns util
Niciodată nu dai datele cardului tău altei persoane!Greseala este a ta și nu știu in ce fel îl poți acuza !Parerea mea blochează și cere sa ți se emită altul
florea_ctin
Utilizator 3din 3 utilizatori consideră acest răspuns util
3D Secure este o platforma pe care o folosesc marea majoritate a bancilor. Asta inseamna sa securizezi orice tranzactie cu cardul functie de banca emitenta. Veti primi un SMS cu codul de confirmare a tranzactiei pe numarul de telefon personal pe care l-ati inrolat in contul dv bancar. Acel cod este valabil doar pentru respectiva tranzactie codul fiind valabil cca. 30 min. daca nu gresesc. Daca ulterior faceti alta tranzactie veti primi bineinteles alt cod cu valabilitatea de timp stabilita. In acest fel banca protejeaza clientii importiva unor fraude bancare.
Greseala de a distribui datele bancare va apartine cu atat mai mult bancile in general stipuleaza clar uneori si prin mesaje de a nu distribui nici macar angajatilor banii date cum ar fi codul PIN sau alte date. Si nu uitati ca banca emitenta cunoaste datele dumneavoastra bancare si nu are nevoie sa le confirmati dv. telefonic.
Datoria dv. este in primul rand sa anuntati banca emitenta (eventual pentru blocare temporara) si veti primi consiliere autorizata nu doar pareri si supozitii forumiste.
andrei2005
Utilizator 2din 3 utilizatori consideră acest răspuns util
Ciudat. Majoritatea cardurilor (cel putin Mastercard-ul) sunt inrolate in sistemul 3D Secure. Asta inseamna ca daca fac o plata pe internet, chiar daca introduc CVC-ul (cifrele tiparite pe spatele cardului) sistemul imi trimite un SMS pe nr de telefon cu care sunt inregistrat cu un cod valabil pentru acea tranzactie (e un cod unic).
Este valabil doar pentru platile prin procesorii de carduri de pe teritoriul Romaniei. La niciun procesor de carduri din afara tarii nu mi s-a cerut. Iar Ryanair si Wizzair au procesoare de carduri din afara tarii.
Frauda bancara
razvancrg
Buna ziua,
Am fost vitima unei fraude bancare pe data de 25.07.2015, din contul meu s-au facut 5 tranzactii online catre UK, in valoare totala de 4700 lei, ... (vezi toată discuția)