ticusorin a scris:
Cum se poate cuantifica prejudiciul generat de lipsirea de folosinţă a autovehiculului pe o perioadă îndelungată pe care sa-l solicitam societatii de asigurare, in cazul in care am preluat masina reparata cu 2 luni intarziere fata de termenul acceptat?
Exista un prejudiciu minim stabilit de legislatie? Mentionez ca masina este pe firma, deci lipsa ei a cauzat perturbari in activitatea curenta a societatii fiind folosita pentru deplasarea la clienti, furnizori, etc.
In plus, s-a constatat ca exista repere care desi apar pe devizul (facturile) service-ului, ele nu au fost inlocuite, iar alte piese (ex. far, radiatoare) sunt de la producatori incerti si nu piese de origine . Avem dreptul sa solicitam sa fie schimbate aceste piese cu piese de origine, asa cum erau inainte de accident ?
Buna ziua,
1.
Modul de cuantificare pleaca de la ceea ce ati spus Dvs.:
- masina este pe firma, deci lipsa ei a cauzat perturbari in activitatea curenta a societatii fiind folosita pentru deplasarea la clienti, furnizori, etc.
prin urmare, cereti de la 2-3 firme sa va faca oferte de pret pentru servicii echivalente cu cele ce le-ati fi facut cu auto in speta, inmultiti cu km. ore, zile, dupa caz si veti avea cuantumul lipsei de folosinta.
2.
Dupa ce service-ul si-a terminat lucrarile, exista etapa de "receptie a lucrarilor efectuate"
In acea etapa formulati in scris toate cele insiruite de Dvs. si cereti ceea ce doriti.
In principiu, service-ul este obligat sa va puna piese de origine, similare (echivalente) cu cele initial existente pe auto, inaintea daunei (ca doar acea masina anume ati asigurat).
Service-ul este obligat sa va raspunda, comunicati raspunsul Asiguratorului, vedeti ce va raspunde si pe urma veti actiona in consecinta.
Cu stima,
Expert judiciar Eugen Marcov