avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 846 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Poliţe de asigurare, reasigurare ... Accident rutier în lanț în care au fost implicate 4 ...
Discuție deschisă în Poliţe de asigurare, reasigurare şi probleme juridice conexe

Accident rutier în lanț în care au fost implicate 4 mașini, iar eu am fost lovit primul din spate. Acum asigurătorul șoferului vinovat mă trimite și la cei ai celorlalți doi șoferi, se poate așa ceva?

Buna seara!
Venind spre casa inainte sa intru pe strada am oprit mașina sa acord prioritate mașinilor din sens invers,iar auto din spatele meu m-a lovit,pe el la lovit un alt auto care la împins din nou în mine pe primul auto,iar pe al doilea auto la lovit un alt auto. Am chemat poliția, iar a doua zi am mers la compania dr asigurări a dlui care ma lovit primul. Cei de acolo miau zis ca trebuie sa merg si la celelalte două asigurări pt ca si cei doi m-au lovit. Se poate așa ceva, adica sa fiu despăgubiri de toate cele 3 asigurări?
Ultima modificare: Sâmbătă, 1 Decembrie 2018
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: Ioan Ciobanu , Expert judiciar 20:06, 2 Decembrie 2018
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Ar fi bine daca un "profesionist" ar indica si cum se va stabili procentajul de despagubire intre cele 3 societati de asigurare.
Nu de alta dar primul vehicul a creeat pagubele cele mai importante, al doilea a creeat pagube mai mici (primul vehicul care a lovit servind de tampon), samd!!!
In tarile civilizate, in astfel de cazuri (sau chiar mai grave, 50-100 de vehicule care se telescopeaza pe autostrada) fiecare asigurator se intoarce impotriva asiguratorului vehiculului care a lovit.
Istoriile aste se pot intampla numai in tara lui Papura Voda, acolo unde obiceiul inlocuieste logica si smecheria si hotia, legea.
Buna ziua,

Din pacate nu pot sa nu observ faptul ca acest forum incepe usor usor sa se umple de oameni care doar isi dau cu parerea despre cum fac altii si nu facem noi, despre tot felul de subiecte pe care nu le stapanesc deloc, si merg pe sistemul "un prieten al unui prieten a facut asa", eu simplu le numesc "discutii de parcare".

Revenind la subiect : Din descrierea dvs eu nu inteleg prea bine modul de producere al evenimentului, dar avand in vedere ca in eveniment au fost implicate mai mult de doua masini, acest eveniment trebuie solutionat de politia rutiera. Aceasta va stabili cine se face vinovat si ce avarii a produs. Cu aceste documente veti merge la asigurator pentru recuperarea prejudiciului. Daca sunt mai multi vinovati in acest eveniment, politia va elibera mai multe procese verbale incheiate intre vinovat si partea pagubita (in speta dvs), si va inmana cate unul pentru fiecare parte implicata, iar in acest caz, da, va trebui sa mergeti la mai multi asiguratori RCA. Asta in cazul in care dvs, la incheierea politei rca nu ati cumparat si "clauza de decontare directa", care v-ar usura viata mergand direct la asiguratorul dvs, ramanand ca el sa se descurce mai departe.

Acum, pentru domnul care stie exact cum sta treaba in tarile civilizate, se practica acelasi lucru si la noi, doar ca pentru asta, dvs ca si asigurat trebuie sa cumparati o clauza suplimentara atunci cand incheiati o polita rca. DA, se poate, se practica, dar trebuie sa dati bani in plus pentru asta, pentru ca asiguratorii nu sunt ONG-uri ca sa alerge dansii pentru recuperarea pagubelor dvs. ADICA TREBUIE SA PLATITI PENTRU ACEST SERVICIU.
3 din 3 utilizatori consideră
acest răspuns util
Unii nu prea inteleg notiuni simple ca civilizatie, drept, serviciu, logica, etc...!
Optiunea "decontare directa" este un serviciu suplimentar care se plateste.
Ea nu are nimic in comun cu speta.

Prin lege se precizeaza ca un conducator trebuie sa respecte distanta de securitate necesara intre vehicule si nimic mai mult.
Deci, conform legii, toti cei care se percuteaza in serie cu exceptia celui care s-a oprit in mod regulamentar, sunt vinovati de nerespectarea distantelor de securitate.
In tarile unde nu se cauta subterfugii pt a se reduce ilegal indemnizatiile asiguratilor se aplica logica impusea de lege, (deci tari civilizate care nu discuta legea)!!!
Mai pe intelesul unora, asiguratorul celui care a oprit in mod regulamentar isi despagubeste clientul si recupereaza paguba de la asiguratorul celui care i-a tamponat clientul.
Asiguratorul celui care a tamponat conducatorul oprit regulamentar despagubeste asiguratorul acestuia dar nu si propriul client pentru impactul frontal incasat de vehiculul acestuia (cu exceptia CASCO).
Al doilea asigurator va despagubi totusi conducatorul care a tamponat conducatorul oprit regulamentar pentru pagubele produse vehiculului sau (la spate) de catre al treilea conducator si va recupera paguba de la asiguratorul conducatorului nr. 3, samd.
In nici un caz nu se cere celui oprit regulamentar sa semneze constatari de accident cu X conducatori in cazul tamponarilor in serie cu X+1 vehicule implicate!!!
Ultima modificare: Duminică, 2 Decembrie 2018
Manuela Rășină, administrator
3 din 3 utilizatori consideră
acest răspuns util
In raspunsul postat mai sus am considerat situatia in care autoturismul condus de dvs. era oprit la intersectie pentru acordarea prioritatii. In spate era oprit un alt autoturism, iar un al treilea autoturism venea din spate care a lovit din spate al doilea autoturism care a fost impins inspre fata lovind a doua oara primul autoturism. In aceasta situatie vinovat de producerea accidentului este, asa cum am aratat in postarea de mai inainte, conducatorul ultimului autoturism.
Recitind postarea initiala am observat ca am inteles gresit modul de producere a accidentului. Mia Culpa..
Un autoturism era oprit la intersectie pentru acordarea prioritatii. Al doilea autoturism vine din spate si loveste primul autoturism care stationa. Avariile se produc in partea din spate a primului autoturism si in partea din fata a celui de al doilea autoturism. Daunele produse in partea din spate a primului autoturism se suporta din asigurarea RCA a conducatorului celui de al doilea autoturism, iar daunele suferite de partea din fata a celui de al doilea autoturism se suporta din buzunar sau din asigurarea CASCO (daca exista). Al treilea autoturism (ultimul) loveste cel de al doilea autoturism. Avariile sunt situate in partea din spate a celui de al doilea autoturism si partea din fata al ultimului autoturism. In urma coliziunii dintre al treilea si al doilea autotursm cel din urma autoturism se deplaseaza si poate lovi suplimentar (nu este obligatoriu sa se intample) primul autoturism provocandu-se avarii la aceste doua autoturisme.. Daunele produse in partea din spate a celui de al doilea autoturism sunt suportate din asigurarea RCA al conducatorului celui de al treilea autoturism. Din aceeasi asigurare se suporta daunele suplimentare produse in partea din spate a primului autoturism si partea din fata a celui de al doilea autoturism. Avariile produse in partea din fata a ultimului autoturism se suporta din buzunar sau asigurare CASCO.
Este foarte dificil sa se stabileasca avariile suplimentare produse primului si celui de al doilea autoturism in urma coliziunii dintre cel de al treilea si cel de al doilea autoturism.
ing. Ioan Ciobanu

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Daune 10.000 euro?? Ioana-Ornela Ioana-Ornela Buna ziua, Sunt din Brasov si in urma cu 3 luni am avut un accident de circulatie in judetul Mures. In procesul verbal s-a consemnat ca deoarece nu am ... (vezi toată discuția)
O banala tamponare si r.c.a.-ul nu poate acoperi paguba! POPESCU NICULAE POPESCU NICULAE UN MERCEDES W126 AN 1983 ESTE TAMPONAT IN SPATE DE UN JEEP GRAND CHEROKEE 2007. ASIGURAREA POATE ACOPERI DECAT APR. 20 MIL. LA SERVICE MERCEDES NUMAI ... (vezi toată discuția)
In urma unui accident sunt nevoit sa platesc si bunurile din masina? popclaudia19 popclaudia19 tatal meu a facut un accident . sia dat asigurarea celuilalt sasi repare masina ,acesta avea pasageri luati de la ocazie.unul din ei a avut un laptop si sa ... (vezi toată discuția)