In baza noii legi 196/2018 privind asociatiile de proprietari, in cazul infiintari unei asociatii noi, adunarea generala a proprietarilor trebuie sa mandateze presedintele si comitetul executiv pentru angajarea unui administrator/incheierea unui contract de prestari servicii printr-o hotarare a adunarii generale? Sau se poate incheia un astfel de contract fara o hotarare prealabila a AG?
Multumesc frumos!
Mandatarea pt angajarea admin nu se face numai la constituirea asociatiei si nici nu se poate fara hotararea AG. Articolul 53
Adunarea generală a proprietarilor membri ai asociației de proprietari are următoarele atribuții:
k) mandatează președintele și comitetul executiv pentru angajarea și eliberarea din funcție a administratorului, cenzorului/comisiei de cenzori sau a altor angajați ori prestatori, în scopul administrării și bunei funcționări a condominiului;
Indirect: Articolul 46
(8) Anterior alegerii sau numirii într-o funcție de conducere, administrare ori control din cadrul asociațiilor de proprietari, persoanele candidate trebuie să dovedească în adunarea generală respectarea prevederilor alin. (7), pe baza cazierului judiciar eliberat conform prevederilor legale în vigoare și, în cazul administratorului și al cenzorului ori, după caz, al membrilor comisiei de cenzori, și a documentelor care să ateste pregătirea profesională în domeniu.