Sediul PFA este într-o cameră din apartamentul în care locuiesc, și am primit o înștiințare că va trebui să plătesc 2% impozit din valoare imobilului sau 0.2% dacă fac un raport de reevaluare. Cum să procedez?
Am un PFA in apartamentul (1 camera) in care locuiesc. Acum 2 ani am fost sa declar acest lucru (apartament cu destinatie mixta).
Astazi am primit o instiintare care zice ca am un apartament nerezidential si va trebui sa platesc 2% impozit (din valoare imobilului) sau 0.2% daca fac un raport de reevaluare.
Eu asa am inteles ca in cazul in care nu decontez nicio factura, atunci nu trebue sa platesc 2%.
Trebuie sa mergeti sa depuneti o alta declaratie, pentru ca daca nu exista cheltuieli cu utilitățile înregistrate în sarcina persoanei care desfășoară activitatea economică, impozitul se calculează ca si rezidential.
Cod Fiscal:
ART. 459 - Calculul impozitului pe clădirile cu destinație mixtă aflate în proprietatea persoanelor fizice
(3) Dacă suprafețele folosite în scop rezidențial și cele folosite în scop nerezidențial nu pot fi evidențiate distinct, se aplică următoarele reguli:
b) În cazul în care la adresa clădirii este înregistrat un domiciliu fiscal la care se desfășoară activitatea economică, iar cheltuielile cu utilitățile sunt înregistrate în sarcina persoanei care desfășoară activitatea economică, impozitul pe clădiri se calculează conform prevederilor art.
Norme: 461. (1) În aplicarea prevederilor art. 459 alin. (3) din Codul fiscal, pentru calcularea impozitului pe clădirile cu destinație mixtă, aflate în proprietatea persoanelor fizice, unde este înregistrat un domiciliu fiscal la care se desfășoară activitatea economică, iar suprafețele folosite în scop rezidențial și nerezidențial nu sunt evidențiate distinct, impozitul se calculează conform art. 458 din Codul fiscal dacă există cheltuieli cu utilitățile înregistrate în sarcina persoanei care desfășoară activitatea economică. În cazul în care nu există cheltuieli cu utilitățile înregistrate în sarcina persoanei care desfășoară activitatea economică, impozitul se calculează conform prevederilor art. 457 din Codul fiscal.
(2) Prin sintagma «cheltuieli cu utilitățile» se înțelege: cheltuieli comune aferente imobilului, cheltuieli cu energia electrică, gazele naturale, cheltuieli de termoficare, apă și canalizare.
Art. 457 se refera la calculul impozitului pe clădirile rezidențiale aflate în proprietatea persoanelor fizice.
Multumesc pt raspuns.
1) Aceasta declaratie se depune la primarie sau consiliu?
2) Pot avea si chiriasi in acel apartament ( apartament 1 camera cu 1 firma avand sediul acolo)
sierra
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Eu am depus azi dosarul de infiintare a unui S.R.L. in apartamentul unde stau, intr-o camera. Am contract de comodat cu tatal meu, proprietarul, dar am luat modelul de pe net si in el scrie ca toate utilitatile vor fi suportate de catre S.R.L.. Asta inseamna ca o sa-mi vina si mie de platit asa ceva?!