avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1896 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Avem nevoie de acordul de asociere al asociației de ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Avem nevoie de acordul de asociere al asociației de proprietari pentru branșarea la gaze, însă acesta lipsește. Cum putem rezolva problema? Administratorul refuză să se ocupe

Avem nevoie de acordul de asociere din momentul infiintatii asociatiei de proprietari pentru depunerea dosarului pentru bransament gaze, insa acesta lipseste. Asociatia este veche, din aceasta s-au desprins alte asociatii si actele originale ale infiintarii lipsesc. Se poate obtine un duplicat, daca da, de unde? Se poate reface acest acord? Ce presupune acest lucru, in atributiile cui revine? Administrator, presedinde, orice proprietar? Administratora refuza sa fie deranjata cu drumuri si batai de cap, ar dori sa delege pe altcineva sa se ocupe.
Ultima modificare: Sâmbătă, 5 Ianuarie 2019
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: Bloc Expert , Administrator imobile 20:23, 13 Ianuarie 2019
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Cererea pentru dobândirea personalității juridice a asociației de proprietari împreună cu statutul, acordul de asociere și procesul-verbal al adunării generale de constituire se depun și se înregistrează la organul financiar local în a cărui rază teritorială se află clădirea.

De obtinerea unui duplicat se ocupa presedintele, in calitate de reprezentant legal al asociatiei de proprietari, ori comitetul executiv poate imputernici pe adminstrator sau orice al membru al CEx sa se ocupe de procurarea duplicatului.

Proprietarii nu inteleg un lucru, administratorul este un simplu angajat al asociatiei, reprezentantul legal este presedintele, comitetul executiv are dreptul sa dispuna angajatilor asociatiei ce activitati sa desfasoare pentru asociatie, bineinteles, cu respectarea prevederilor legale, nu sa il trimita pe administrator sa le cumpere alcool, tigari sau iarba.
Daca administratorul nu le indeplineste sau refuza sa le indeplineasca poate fi demis pentru neindeplinirea sarcinilor primite in urma unei cercetati disciplinare prealabile desfasurate potrivit codului muncii in cazul in care este angajat cu contract de munca, daca este angajatul unei firme de administrare se poate rezilia contractul de prestari servicii. Proprietarii nu isi cunosc drepturile, cei mai multi cer socoteala administratorului pentru diverse lucruri, ei trebuie sa se adreseze presedintelui si nu administratorului sau femeii de serviciu.
In consecinta, niciun angajat al asociatiei nu poate refuza o sarcina primita pe motiv ca nu vrea sa fie deranjat sau pentru ca are migrene!
Multumesc de raspuns. Din pacate nu cunoastem legislatia cu precizie si nici cei din administratie nu ne informeaza fiecare ce atributii are, spre ex la noi in asociatie presedintele nu detine niciun act, nici macar PV prin care a fost numit presedinte (de care a avut nevoie pentru o procura sa mandateze un proprietar sa se ocupe de dosarul de gaze, nedorind el sa faca deplasarile necesare), este foarte greu de abordat si gasit, in situatii de urgenta recurg proprietarii noi la cei vechi sa le dea cheie de la subsol, etc. Refuza semnarea cererilor pentru loc de parcare, refuza sa dea o copie de buletin la dosarul de gaze, etc... Toate acestea pentru ca nu isi mai doreste functia si am convenit ca va demisiona si ii va lua locul cineva care vrea sa se ocupe de lucruri,
Vom demara procedura pentru obtinerea duplicatului, e o varianta mai facila, cred eu, decat sa reluam procedura de infiintare a asociatiei.
Legea 196/2018 a asociatiilor de proprietari.
[ link extern ]

Presedintele nu are nicio treaba cu parcarile, parcarile sunt pe domeniul public si apartin de primarie.
In primul trimestru al fiecarui an este obligatorie organizarea unei adunari generale a proprietarilor.
Cu ocazia adunarii generale din acest an faceti ordine in asociatie, schimbati presedintele si comitetul daca este cazul.
Daca tot faceti bransamente la gaze faceti contracte individuale. Se face proiect pe scara si fiecare se branseaza si face contract individual. Deci pe rand faceti actele si care poate se duce cu ele.
Eu nu inteleg de ce ar trebui sa se ocupe administratorul (persoana fizica sau firma) de asta. Mai ales gratuit.
Reconstituirea actelor unei asociatii sau obtinerea unora noi pentru asociatie noua, consuma foarte mult timp, alergatura si bani. Daca nu se poate ocupa presedintele sa angajeze un avocat pentru asta.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Angajarea administratorului titisha titisha Este conform legii ca presedintele sa demita un administrator si sa angajeze altul fara a convoca adunarea generala? In art 27 legea 230/2007este stipulat ca ... (vezi toată discuția)
Gestionarea unei asociatii de proprietari Cami2011 Cami2011 Buna ziua! Ma intereseaza conditiile in care o asociatie de proprietari isi poate desfasura activitatea. Mentionez ca blocul in care locuim este unul cu doua ... (vezi toată discuția)
Iesire din asociație de proprietari Petro38 Petro38 Iesire din asociație de proprietari Buna seara, Suntem o asociație de proprietari formată din 2 scări iar administratorul, care a jucat si rol de ... (vezi toată discuția)