In cazul solicitării autorizării SSM a activităților din cadrul unei primarii, solicitarea se face de către primar sau se poate și prin intermediul serviciului extern cu contract?
Formularul prevede rubrica prin......, In calitate de.......
Mulțumesc
Numai angajatorul are aceasta obligatie, nu SEPP.
Legea ssm nr. 319/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare mentioneaza:
-art.13 În vederea asigurării condiţiilor de securitate şi sănătate în muncă şi pentru prevenirea accidentelor de muncă şi a bolilor profesionale, angajatorii au următoarele obligaţii:
c) să obţină autorizaţia de funcţionare din punct de vedere al securităţii şi sănătăţii în muncă, înainte de începerea oricărei activităţi, conform prevederilor legale;
i) să ia măsuri pentru autorizarea exercitării meseriilor şi a profesiilor prevăzute de legislaţia specifică;
Angajatorul chiar daca incheie contract de prestari servicii cu un SEPP, responsabilitatea legala ii apartine in intregime,
-art. 6 (1) Angajatorul are obligaţia de a asigura securitatea şi sănătatea lucrătorilor în toate aspectele legate de muncă.
(2) În cazul în care un angajator apelează la servicii externe, acesta nu este exonerat de responsabilităţile sale în acest domeniu.
(3) Obligaţiile lucrătorilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă nu aduc atingere principiului responsabilităţii angajatorului.