Buna ziua Va rog sa mi spuneti cat dureaza obtinerea lichidarii de la locul de munca?Incepand cu data de 24 dec 2018 am incetat activitatea la locul de munca si nu am primit luchidarea.Am decizie de pensie de invaliditate .
1. Legea prevede ca salariul se plateste la data stabilita in contractul individual de munca, in contractul colectiv de munca aplicabil sau in regulamentul intern, dupa caz.
Legea nu face distinctie in ceea ce priveste plata salariului in cazul incetarii raportului de munca...prin urmare, angajatorul este indreptatit sa va plateasca drepturile salariale aferente pana la data incetarii c.i.m. la data stabilita in c.i.m. pentru plata salariului.
2. La incetarea c.i.m., trebuia sa solicitati in scris angajatorului eliberarea urmatoarelor documente :
- decizia de incetare a c.i.m.
- adeverinta de vechime
Potrivit art.7 alin.6 din HG nr.905/2017 privind registrul general de evidenta a salariatilor, “la solicitarea scrisă a salariatului sau a unui fost salariat, angajatorii sunt obligaţi să îi elibereze acestuia un extras din registru, datat şi certificat pentru conformitate, sau o adeverinţă care să ateste activitatea desfăşurată de acesta, durata activităţii, salariul, vechimea în muncă şi în specialitate, astfel cum rezultă din registru şi din dosarul personal, în termen de cel mult 15 zile de la data solicitării.
De asemenea, art.34 alin.5 din Legea nr.53/2003 – Codul Muncii, republicata, modificata si completata,dispune c , la solicitarea salariatului sau a unui fost salariat, angajatorul este obligat sa elibereze un document care sa ateste activitatea desfasurata de acestam durata activitatii, salariul, vechime in munca, in meserie si in specialitate.
HG 905/2017
art.7
.....
(5) Constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 300 lei la 1.000 lei încălcarea de către angajator a prevederilor art. 7 alin. (3) - (6).
(6) Constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor angajatorilor se fac de către inspectorii de muncă.