Doresc sa imi deschid un magazin de second hand eu impreuna cu prietena mea .si doresc sa mai am unu sau doi angajati.. cum ar trebui sa procedez il legatura cua ceasta afacere?
In primul rand trebuie sa infiintati un SRL; se rezerva denumirea, se face un act constitutiv, un comodat, se completeaza o serie de declaratii, etc.
Uitati-va pe site-ul Recom sau contactați un avocat să se ocupe.
Mai am o nelamurile. De exemu cand deschid magazinul cumpar marfa se 3000 lei ,platesc chiria pe spatiu si am doi angajati dintre care unul eu.sa spunem ca o sa am profit 2000 lei din acei bani pot sa mai cumpar marfa si sa platesc chiria si angajatul sau trebuie sa scot bani doar din buzunar si de profit nu ma ating
Mai am o nelamurile. De exemplu cand deschid magazinul cumpar marfa de 3000 lei ,platesc chiria pe spatiu si am doi angajati dintre care unul eu.sa spunem ca o sa am profit 2000 lei din acei bani pot sa mai cumpar marfa si sa platesc chiria si angajatul sau trebuie sa scot bani doar din buzunar si de profit nu ma ating
george-neagu
Moderator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Va infiintati SRL-ul cu doi asociati, cu sediul social la domiciliul din buletin al unuia dintre cei doi si cu punctul de lucru la adresa magazinului unde va veti autoriza si activitate cu codul caen respectiv. Tot la adresa punctului de lucru va veti fiscaliza si casa de marcat.
Numai dupa ce ati inregistrat srl-ul la registrul comertului si ati cumparat casa de marcat pe care firma de unde o luati va va face si fiscalizarea ei la finante, incepeti sa cumparat marfa pe firma numai cu factura. Tot abia acum puteti face si cheltuieli pe baza de factura pe firma, cu tot ce va trebuie pentru reparatie, intretinere si dotare magazin unde veti desfasura comertul.
SRL - ul va fi o microintreprindere platitoare de impozit pe venitul microntreprinderii de 1%, neplatitoare de tva. Dupa ce ati inregistrat srl-ul la registrul comertului veti face si angajarea pe firma a celor doi salariati cu minim 2080 lei. Va trebui sa va gasiti si un contabil autorizat membru ceccar care sa va ajute inca din aceasta faza de inceput cu angajarea.
Pentru firma, dupa ce ati inregistrat srl-ul la registrul comertului veti avea nevoie de registru de casa in care treceti toate incasarile si platile zilnic si registrul nir in care veti trece facturile de la achizitia de marfa. Acestea doua le tinei la adresa punctului de lucru pentru ca pot sa va fie cerute oricand in cazul unui control. Tot aici va trebui sa aveti si un registru unic de control.
Aveti posibilitata ca atat la infiintare cat si pe parcursul timpului, sa aduceti bani de acasa, adica sa imprumutati firma si, in momntul cand veti avea disponibil, sa scoteti acest imprumut.